TBWA\NEBOKO hoofdsponsor Braziliaanse Prazeres United

TBWA\NEBOKO heeft zich als hoofdsponsor aan de Braziliaans voetbalclub Prazeres United verbonden. Prazeres United is een voetbalclub voor kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro.

De samenwerking ontstond na een presentatie van oprichter Willem Mulders tijdens Culture Café, TBWA’s eigen podium waar elk kwartaal een andere cultuur centraal staat. Met steun van TBWA\NEBOKO helpt Prazeres United inmiddels 100 kinderen met dagelijkse trainingen en lunch.

Willem Mulders, initiatiefnemer van Prazeres United: “Afgelopen maand ontvingen ze hun eerste paar sportschoenen en een clubshirt – voor sommigen hun allereerste paar schoenen ooit. De wachtlijst van kinderen groeit en er is behoefte aan een beter veld. Door middel van de clubshirts met de boodschap Buy a shirt, change a life’ kan iedereen bijdragen. De opbrengst wordt ook ingezet voor maandelijkse voedselpakketten van deelnemende families.”

Favela’s

Prazeres United is meer dan een voetbalclub. In de favela’s van Rio, waar armoede en ongelijkheid de norm zijn, biedt de club een veilige plek om te sporten, leren en dromen voor meisjes en jongens tussen 5 en 16 jaar oud. Voetbal is de motor, maar het doel is groter: kansen creëren en perspectief bieden.

Willem Mulders: “Een club als deze heeft directe impact op het dagelijks leven,” zegt Mulders. “Het laat kinderen zien dat de wereld groter is dan hun favela."

Inspiratie

Voor TBWA\NEBOKO is het partnerschap met Prazeres United een voorbeeld van een krachtig cultureel maatschappelijk initiatief. Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO zegt: “We hopen dat dit andere bureaus en bedrijven inspireert om ook bij te dragen. Als creatieve industrie kunnen we samen een groot verschil maken.” ?

Credits:
Merk: Prazeres United | Partner: TBWA\NEBOKO | Initiatiefnemer: Willem Mulders | Strategie, Logo design & visuele identiteit: Lama Lama | Samenwerking art direction + design: Ingmar Coenen |  Digital design & development: Lama Lama | Developer: Tim Koree | Fotografie : Cikic Jermain |  Animatie Studio : Jagthund

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion; LePub Brons met Heineken

18-06-2025 | 15:38:00
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile

TBWA\NEBOKO maakt zomercampagne voor McDonald’s

17-06-2025 | 15:55:00
De campagne draait om het delen van kleine gebaren van aandacht, zoals een glimlach of een extra McNugget bij een portie van negen.

TBWA\NEBOKO en McDonald's op Cannes Media-shortlist

16-06-2025 | 09:45:00
Met Maccie in de McDonald’s App stuur je geen betaalverzoek, maar een trakteerverzoek.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

10-06-2025 | 15:22:46
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.