TBWA\NEBOKO en Odido starten campagne tegen eenzaamheid

Odido is samen met de stichtingen JoinUs en MIND Us gestart met een campagne die jongeren en hun omgeving aanmoedigt om vaker hun stem te gebruiken in plaats van digitale berichten. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, moet bijdragen aan het verminderen van eenzaamheid onder jongeren.

Onder de titel Gebruik je stem tegen eenzaamheid wordt het belang van gesproken communicatie benadrukt. De campagne sluit aan bij wetenschappelijke inzichten die laten zien dat stemgeluid effectiever is in het overbrengen van emoties dan tekstuele communicatie via apps of emoji’s.

Focus op omgeving van jongeren

De campagne richt zich nadrukkelijk op de omgeving van jongeren. De oproep is om vaker een gesprek, telefoontje of videogesprek aan te gaan in plaats van enkel berichten te sturen. Zo moet het voor jongeren makkelijker worden om hun gevoelens te delen.

De aftrap vindt plaats met een video die de ontwikkeling van communicatie door de decennia laat zien, van telefoongesprekken tot digitale berichten. In de video lukt het een jongen pas om zijn gevoelens te uiten wanneer hij wordt gebeld in plaats van een bericht te ontvangen.

Boodschap ook zichtbaar in buitenreclame

Naast de video bevat de campagne ook korte clips en outdoor-uitingen met boodschappen als: Een hartje sturen is niet hetzelfde als zeggen "ik hou van je", en Een duimpje kan nooit op tegen een écht gesprek.

Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer bij Odido: "We zijn groot fan van technologie en alle mogelijkheden die het biedt. Maar nog belangrijker vinden we het om technologie menselijk te houden. Met deze campagne stimuleren we een kleine gedragsverandering die veel impact kan hebben: vaker écht met elkaar praten in plaats van een snelle like of emoticon sturen.”

Erik Falke, Executive Creative Director bij TBWA\NEBOKO: “Door even terug te blikken in de tijd maken we voelbaar hoe contact de laatste jaren is veranderd. Door dicht bij de werkelijkheid te blijven, houden we Nederland een spiegel voor en laten we zien hoe makkelijk je het verschil kan maken.”

De campagne wordt uitgerold tijdens de Week van de mentale gezondheid via televisie, online video, social media, branded content en out-of-home.

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.