TBWA\NEBOKO en Odido starten campagne tegen eenzaamheid

Odido is samen met de stichtingen JoinUs en MIND Us gestart met een campagne die jongeren en hun omgeving aanmoedigt om vaker hun stem te gebruiken in plaats van digitale berichten. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, moet bijdragen aan het verminderen van eenzaamheid onder jongeren.

Onder de titel Gebruik je stem tegen eenzaamheid wordt het belang van gesproken communicatie benadrukt. De campagne sluit aan bij wetenschappelijke inzichten die laten zien dat stemgeluid effectiever is in het overbrengen van emoties dan tekstuele communicatie via apps of emoji’s.

Focus op omgeving van jongeren

De campagne richt zich nadrukkelijk op de omgeving van jongeren. De oproep is om vaker een gesprek, telefoontje of videogesprek aan te gaan in plaats van enkel berichten te sturen. Zo moet het voor jongeren makkelijker worden om hun gevoelens te delen.

De aftrap vindt plaats met een video die de ontwikkeling van communicatie door de decennia laat zien, van telefoongesprekken tot digitale berichten. In de video lukt het een jongen pas om zijn gevoelens te uiten wanneer hij wordt gebeld in plaats van een bericht te ontvangen.

Boodschap ook zichtbaar in buitenreclame

Naast de video bevat de campagne ook korte clips en outdoor-uitingen met boodschappen als: Een hartje sturen is niet hetzelfde als zeggen "ik hou van je", en Een duimpje kan nooit op tegen een écht gesprek.

Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer bij Odido: "We zijn groot fan van technologie en alle mogelijkheden die het biedt. Maar nog belangrijker vinden we het om technologie menselijk te houden. Met deze campagne stimuleren we een kleine gedragsverandering die veel impact kan hebben: vaker écht met elkaar praten in plaats van een snelle like of emoticon sturen.”

Erik Falke, Executive Creative Director bij TBWA\NEBOKO: “Door even terug te blikken in de tijd maken we voelbaar hoe contact de laatste jaren is veranderd. Door dicht bij de werkelijkheid te blijven, houden we Nederland een spiegel voor en laten we zien hoe makkelijk je het verschil kan maken.”

De campagne wordt uitgerold tijdens de Week van de mentale gezondheid via televisie, online video, social media, branded content en out-of-home.

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion; LePub Brons met Heineken

18-06-2025 | 15:38:00
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile

TBWA\NEBOKO maakt zomercampagne voor McDonald’s

17-06-2025 | 15:55:00
De campagne draait om het delen van kleine gebaren van aandacht, zoals een glimlach of een extra McNugget bij een portie van negen.

TBWA\NEBOKO en McDonald's op Cannes Media-shortlist

16-06-2025 | 09:45:00
Met Maccie in de McDonald’s App stuur je geen betaalverzoek, maar een trakteerverzoek.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

10-06-2025 | 15:22:46
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.