
[Behind The Slash] Rik Ledder: Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept
Marketing Report maakt een serie interviews met interessante mensen die werken bij TBWA\Neboko. Het spits wordt afgebeten door CEO Rik Ledder.
Rik Ledder: "Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept. Een concept dat ervoor zorgt dat je iets maakt wat inspeelt op een inzicht over wat er speelt bij de consument, en wat breekt met de conventies die andere merken in diezelfde categorie ook allemaal doen. En dat te pakken krijgen, en dat doe je niet alleen met een copywriter of een Art-Director, maar ook met een strateeg en een onderzoeker, dat is wat we hier doen met zijn allen."
"Iedereen wil altijd meer, meer je weet niet of het volgend jaar meer of minder wordt. Ik denk altijd bij een opdracht: hoe zou de briefing van een concurrerend merk bij een ander bureau eruitzien? Ik vermoed hetzelfde. Om je doelstelling te behalen, moet je je achtertuintje - dat vanzelf niet groter kan worden - groter maken. En de enige manier om dat te doen is door de schutting naar de buren om te halen."
Kijk dit fascinerende interview hier:
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING
[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Post-production Coordinator
TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Becel
TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024
Creatieve motor TBWA lanceert regionale Nissan-unit
Gepubliceerd door: Bas Vlugt