[Behind The Slash] Rik Ledder: Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept

Marketing Report maakt een serie interviews met interessante mensen die werken bij TBWA\Neboko. Het spits wordt afgebeten door CEO Rik Ledder.

Rik Ledder: "Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept. Een concept dat ervoor zorgt dat je iets maakt wat inspeelt op een inzicht over wat er speelt bij de consument, en wat breekt met de conventies die andere merken in diezelfde categorie ook allemaal doen. En dat te pakken krijgen, en dat doe je niet alleen met een copywriter of een Art-Director, maar ook met een strateeg en een onderzoeker, dat is wat we hier doen met zijn allen."  

"Iedereen wil altijd meer, meer je weet niet of het volgend jaar meer of minder wordt. Ik denk altijd bij een opdracht: hoe zou de briefing van een concurrerend merk bij een ander bureau eruitzien? Ik vermoed hetzelfde. Om je doelstelling te behalen, moet je je achtertuintje - dat vanzelf niet groter kan worden - groter maken. En de enige manier om dat te doen is door de schutting naar de buren om te halen."

Kijk dit fascinerende interview hier:

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)

TBWA Australia aan de slag met merkstrategie ahm

21-10-2025 | 12:00:16
TBWA gaat geïntegreerde creatie, digitale en sociale communicatie leveren die voortbouwt op de challengerspositie van ahm in de verzekeringsmarkt.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.