TBWA, Roorda, Dentsu, Joe Public winnen Goud bij Esprix 2025

Respectievelijke gouden opdrachtgevers zijn Albert Heijn, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat & Dienst Publiek en Communicatie, KPN en Stichting ALS Nederland

147 marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen 15 mei bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het STRAAT Museum. Tijdens deze bijzondere uitreiking tussen levensgrote street art en graffiti zijn de bronzen, zilveren en gouden bekroningen bekendgemaakt.

Eindjuryvoorzitter Annette Menheere: “De Esprix beloont creativiteit met jaloersmakend goed resultaat. De dat-wil-ik-ook-campagnes zeg maar. Om er twee cases uit te lichten: de BOB-campagne van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de Hamsters-campagne van Albert Heijn zijn onbetwistbare successen. Maar wat mij persoonlijk enorm blij maakt, is dat dit bewijst dat langdurige effectieve campagnes net zo goed uit commerciële- als uit maatschappelijke hoek kunnen komen!”

In totaal werden 139 cases in 12 categorieën ingestuurd. Deze werden beoordeeld door een brede jury van 133 vakgenoten. De jury bekroonde het beste werk met in totaal met 4 gouden, 8 zilveren en 20 bronzen awards.

De complete uitslag van de Esprix Awards 2025:

Goud in de categorie Long term
Nederland houdt van de AH Hamsters, al ruim 20 jaar lang
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Public Audio, Holy Fools, Jelier & Schaaf, AH Studio, Dentsu Benelux


Goud in de categorie Long term
Top jij blijft al bijna 25 jaar Bob
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat & Dienst Publiek en Communicatie
Roorda Reclamebureau

Goud in de categorie Media, Entertainment & Communications
KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam

Goud in de categorie Sales promotions & Activations
De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public

Zilver in de categorie Business for Good
Heilige grond
Beter boompje i.s.m Het Grondstoffenbos
Fama Volat

Zilver in de categorie Business for Good
Jeugdloon Campagne
FNV Young & United
Young Ones Media

Zilver in de categorie Business for Good
KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam

Zilver in de categorie Consumer Services
Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau

Zilver in de categorie Media, Entertainment & Communications
Danse Macabre
Efteling
Efteling

Zilver in de categorie Retail, eTail, eCommerce
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Zilver in de categorie Sales Promotions & Activations
Hornbach Bagagewagen
HORNBACH
Buutvrij for life

Zilver in de categorie Smart Budget
Hotel AZC
VluchtelingenWerk Nederland
Tosti Creative, Blyde Benelux

Brons in de categorie Business for good
Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail

Brons in de categorie Business to business & Employee experience
Give a Nod to the Mod
Nationale Politie
The Invaders, Initiative

Brons in de categorie
Business to business & Employee experience
Werk tegelijk aan jezelf & de wereld om je heen
Rabobank
Kaliber

Brons in de categorie Business to consumer
Chicken & Whattt?!
McDonald’s Nederland
ACE Social

Brons in de categorie Business to consumer
Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau

Brons in de categorie Business to consumer
Online Privacy
Consumentenbond
N=5, Mediaplus

Brons in de categorie Charity & Not for profit
De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public

Brons in de categorie Charity & Not for profit
Ik bepaal zelf wie m'n .. mag zien
HelpWanted
Johnny Wonder

Brons in de categorie Consumer Services
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Brons in de categorie Consumer Services
Big Spender
ABN AMRO
ACE

Brons in de categorie Durables
Hoe Toyota helpt om een gelijk speelveld te creëren voor iedereen
Toyota - Louwman & Parqui
DDB Amsterdam, Carien de Bas, Wavemaker, StudioM, Coebergh, Fabian and Jasper, Bax Projects, DPG Media, DealerTeam

Brons in de categorie Fast Moving
#ModTheVeg
Knorr
The Invaders, Mullenlowe

Brons in de categorie Fast Moving
Brons in de categorie Fast Moving
Smell Finer, Get Closer
AXE
Storyboard Agency

Brons in de categorie Retail, etail, ecommerce
Buiten besef je wat je echt nodig hebt
Bever
Havas Lemz

Brons in de categorie Retail, etail, ecommerce
Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail

Brons in de categorie Sales promotions & Activations
Dieren laten van zich horen
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, Holy Fools, Studio Freek, AH Studio, Ambassadors, Public Audio, Dentsu Benelux, Boomerang Agency, Lumen, Airborne

Brons in de categorie Sales promotions & Activations
IKEA DRÖMLAND
IKEA Nederland
Home, Mojo Concerts BV, All Day Productions, Buro Hobo, Woodwork Amsterdam, Essence Mediacom

Brons in de categorie Smart budget
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Brons in de categorie Smart budget
HEMA stagiaire
HEMA
Truus

Brons in de categorie Smart budget
Hoofd-Sponsor van de 12e man
Bavaria
Fama Volat

www.esprix.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Deadline Esprix Awards verlengd, inzenden tot 21 februari

03-02-2025 | 08:32:52
Vanwege de drukte rondom alle inzendingen is de deadline voor het inzenden van een campagne voor de Esprix Awards verlengd tot vrijdag 21 februari 17:00 uur. 

Esprix Awards geopend voor inzendingen

02-01-2025 | 14:22:01
Nieuw dit jaar is de nadruk op de categorie Long Term, waarin langdurige campagnes worden bekroond die minstens drie jaar consistent succes hebben behaald

Annette Menheere eindjuryvoorzitter Esprix, Edward van de Ridder treedt toe tot het bestuur

10-12-2024 | 11:43:00
Na vier jaar voorzitterschap treedt Edward van de Ridder af en treedt hij toe tot het Esprix-bestuur, naast Jacqueline Smit en Jur Baart.

De Esprix 2024: 32 bekroningen, meeste voor DDB (6), Alfred (4) en Wefilm (3)

11-04-2024 | 21:22:00
De jury maakt op 23 mei tijdens de uitreiking in Het H’ART Museum bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de winnaars naar huis gaan

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.