TBWA maakt eerste Even Apeldoorn Bellen-commercial

Centraal Beheer presenteert de nieuwste aflevering in zijn langlopende reclamecampagne: de commercial Scammers. Deze 63ste uiting in de reeks Even Apeldoorn bellen speelt in op actuele reisdilemma’s en markeert het begin van de samenwerking met TBWA\NEBOKO als nieuw creatief bureau.

De commercial toont hoe een klein moment van onoplettendheid grote gevolgen kan hebben voor een jonge backpacker. Daarmee blijft Centraal Beheer trouw aan het vertrouwde format waarin onverwachte situaties uitmonden in een klassiek Even Apeldoorn bellen-moment.

Samenwerking met TBWA\NEBOKO

De commercial is de eerste in samenwerking met TBWA\NEBOKO, dat het stokje overneemt van DDB.

Pieter van der Krol, manager merk & marketingcommunicatie bij Centraal Beheer: "Ik vind dat we erin geslaagd zijn om een geïntegreerde campagne neer te zetten die inspringt op de actualiteit. Kenmerkend in ‘Even Apeldoorn bellen’ is natuurlijk de humor. Het was mooi om te zien hoe de cruciale komedie-timing in deze nieuwe commercial door de regisseur samen met de acteur perfect is neergezet. En een leuk detail: tijdens de opnames is ter plekke muziek met een Thaise zanger opgenomen. Het idee ontstond spontaan tijdens de shoot en de volgende dag zaten we al in de studio. Dit soort creativiteit kenmerkt de werkwijze van TBWA\NEBOKO."

Meer dan een slogan

Marteyn Roose, directievoorzitter van Centraal Beheer: "Even Apeldoorn bellen is veel meer dan alleen een slogan: het kenmerkt onze persoonlijke benadering en toegankelijkheid, onze drive om mensen en ondernemers echt verder te helpen. Het staat symbool voor direct en menselijk contact. Dat is na 40 jaar nog net zo relevant. Zeker in dit digitale tijdperk. De uitdagingen en vraagstukken van de maatschappij veranderen, maar de kern van ons werk blijft hetzelfde. Je bent slechts één belletje, appje, chatje van ons verwijderd. En je telefoon zit tegenwoordig altijd in je broekzak, tenminste meestal…”

Creatieve insteek met actualiteit

Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO: "Een nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’ commercial maken is niet zomaar een project, dat is een eer en vraagt om het allerbeste. Samen met een team van getalenteerde creatieven zijn we op zoek gegaan naar het sterkste verhaal. Zo ontstond Scammers: gebaseerd op een inzicht dat werd aangedragen door een van onze jongste teams, rondom het fenomeen scam-berichten. Het resultaat is een campagne die helemaal thuishoort in de iconische Even Apeldoorn bellen-reeks, herkenbaar én met een verrassend actueel thema dat toewerkt naar het onvermijdelijke oeps-moment.”

De campagne is vanaf 23 mei te zien op televisie en online.

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Noah Zeeuw: Merken moeten écht meedoen in cultuur

17-09-2025 | 15:36:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Noah Zeeuw

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen

TBWA\NEBOKO x ADNIGHT | Welcome to the OG of Dutch advertising

10-09-2025 | 11:13:00
Stap binnen voor een avond vol rauwe ambitie en originele ideeën

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

[Vacatures] TBWA/NEBOKO zoekt een Medior Digital Producer (MAKE)

05-09-2025 | 08:43:00
TBWA\NEBOKO is per direct op zoek naar Medior Digital Producer (MAKE) - Full-time  \  Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.