SuperRebel ontwikkelt RAMPZALIG-campagne Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond lanceert de Rijnmond Veilig-app met een campagne, ontwikkeld door SuperRebel Agency. Het centrale inzicht van de campagne: Als er echt een ramp gebeurt, dan lees je het in de Rijnmond Veilig app. De campagne wordt geïntroduceerd door de burgemeester van Rotterdam, samen met alle burgemeesters van de 13 deelgemeenten, die gezamenlijk de app presenteren als de meest rampzalige app. De uiting is zichtbaar in onder andere outdoor, dagbladen en online kanalen.

De introductiecampagne start met de slogan RAMPZALIG, wat verwijst naar de cruciale rol van de app bij noodsituaties. Na de lancering wordt het thema verder uitgediept, onder andere tijdens de Wereldhavendagen 2024, om meer bewustzijn te creëren rondom het belang van de app.

Frouke Albers, teamleider communicatie, strategie en advies bij de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond: "Om onze app te lanceren zochten we naar een simpel idee met heel veel impact. Toen SuperRebel Agency kwam met de RAMPZALIG-campagne, schrokken we eerst wel een beetje. Maar uiteindelijk hebben we het idee gepresenteerd aan alle betrokkenen binnen de Veiligheidsregio en was er direct veel enthousiasme. Deze campagne is simpel, raakt je en zorgt er hopelijk voor dat iedereen de nieuwe app gaat downloaden."

Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk mensen in de regio Rotterdam-Rijnmond de app te laten downloaden en hen bewust te maken van de altijd aanwezige mogelijkheid dat een ramp zich kan voordoen. De boodschap wordt op een eenvoudige, maar krachtige manier overgebracht, waarbij één enkel woord veel impact creëert.

www.superrebel.com

www.vr-rr.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

SuperRebel.Agency doet rebranding FMI tot Sour Supplier

19-11-2025 | 09:08:00
De merkoperatie is ontwikkeld door SuperRebel.Agency en moet de positie van het bedrijf als sour specialist in de internationale foodsector versterken.

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Creative Social (junior/medior)

17-11-2025 | 15:35:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar Creative Social (junior/medior) – Amsterdam

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Senior Designer

13-11-2025 | 09:51:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar Senior Designer

Inzendingen geopend voor The Best Social Awards #12

29-10-2025 | 10:39:00
De inschrijving voor de 12e editie van The Best Social Awards is van start gegaan. De deadline voor inzendingen is 2 december 2025

SuperRebel wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
De app Rijnmondveilig informeert inwoners bij rampen en incidenten. Toch werd de app nauwelijks gebruikt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.