
SuperHeroes maakt interactieve campagne voor OREO
SuperHeroes heeft een campagne gelanceerd voor OREO waarin advertenties elkaar letterlijk kruisen. In de campagne, zichtbaar in Nederland, wordt de aandacht van de kijker getrokken door een onverwachte wending: modellen in de ene advertentie stelen een koekje uit een andere. De boodschap is duidelijk: de OREO koekjes met meer cacao zijn moeilijk te weerstaan.
De campagne speelt in op het speelse imago van het merk en het gedrag van digital natives, waarbij gebruik wordt gemaakt van interactieve elementen.
Advertenties die de aandacht vasthouden
De campagne start met fake advertenties voor bijvoorbeeld films, musea en modemerken. Zodra de kijker denkt te weten wat er komt, grijpt een model in de advertentie naar een OREO uit een naastgelegen advertentie. Daarmee creëert SuperHeroes een combinatie van verrassing en herkenning, passend bij de stijl van het merk.
Craig Miles, Creative Director SuperHeroes: “We wilden mensen laten stoppen met scrollen en hun nieuwsgierigheid prikkelen, op een manier die écht bij OREO past. Dit is geen gewone advertentie, maar een positief, playful moment.”
Van stations tot social media
De campagne is zichtbaar op Digital Out Of Home-schermen in het NS-netwerk en op CSDM-schermen in Amsterdam. Ook online is de actie te zien via YouTube, TikTok, Instagram en Facebook. De digitale advertenties maken gebruik van native content formats die inspelen op het verrassingseffect.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
AndAgencyAmsterdam ontwikkelt Xenos-campagne met Sanny Verhoeven
Higuita en Ocean Labs realiseren campagne voor SINA
[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Accountmanager Binnendienst Media Monitoring
Cheil maakt van koning Piloot van Oranje
SuperRebel ontwikkelt activatiecampagne voor Rijnmondveilig
Gepubliceerd door: Daan Dekkers