SuperHeroes en JIMMY introduceren Super Chill in Duitsland

SuperHeroes en digital art collective JIMMY hebben een campagne ontwikkeld voor de introductie van Super Chill in Duitsland. Het merk, dat zich richt op het stimuleren van mentale veerkracht bij kinderen, breidt hiermee zijn aanwezigheid in Europa verder uit.

De campagne draait om een personage uit de app: een ijsbeer in gele kimono, die met een parachute over Berlijn zweeft. De beer maakt op opvallende wijze zijn entree in de stad, waarbij hij zichtbaar wordt begroet door het publiek. Deze visuele introductie wordt ondersteund door een mix van CGI en realistische stadsbeelden.

CGI en storytelling staan centraal

De visuele elementen zijn ontworpen door JIMMY-artist @ShutterAuthority, die eerder werkte aan Netflix-projecten zoals Avatar: The Last Airbender. De campagne is gericht op kinderen van zes tot twaalf jaar, en betrekt ook hun ouders bij het verhaal rond Super Chill.

Rogier Vijverberg, Chief Creative Hero bij SuperHeroes: "Mentaal welzijn is cruciaal voor kinderen, en we zijn trots dat we onze creatieve superpowers kunnen gebruiken om Super Chill’s missie te ondersteunen. Deze campagne moet de nieuwsgierigheid aanwakkeren en feel good verspreiden bij kinderen en hun ouders, met als ultiem doel emotionele veerkracht toegankelijk te maken voor miljoenen kinderen."

Uitrol naar meerdere landen

De campagne markeert een volgende stap in de Europese strategie van het merk, dat zich richt op tien miljoen kinderen in Europa. Naast Duitsland wordt ook ingezet op uitbreiding naar Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. In Nederland blijft Super Chill eveneens actief.

www.superheroes.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Cogonez aan de slag voor Biota Nutri

04-07-2025 | 12:31:00
Biota Nutri heeft communicatiebureau Cogonez geselecteerd als strategisch partner.

Ik rookte nog weleens een jointje

04-07-2025 | 08:55:23
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.