Studio FIK ontwikkelt merkpositionering Next Energy

NextEnergy heeft een aangescherpte merkpositionering, huisstijl en website gelanceerd. Onder het motto Iedereen dynamisch wil het energiebedrijf dynamische energie onder de aandacht brengen als toegankelijke en voordelige optie voor consumenten. De visuele identiteit en communicatieaanpak zijn ontwikkeld door creatief bureau Studio FIK.

Merkstrategie legt nadruk op besparing en toegankelijkheid

Met de merkuitstraling wil NextEnergy laten zien dat dynamische energie niet alleen bijdraagt aan de energietransitie, maar ook financieel aantrekkelijk is voor gebruikers. Consumenten besparen gemiddeld twintig procent, zonder dat zij hun gedrag hoeven aan te passen. Wie het energieverbruik actief afstemt op het prijsaanbod kan zelfs meer dan veertig procent besparen.

De aangepaste visuele identiteit bestaat uit een logo met prijsgrafiek-elementen en een toegankelijke communicatiestijl. Deze komen terug in de vernieuwde website, socialmediakanalen en klantcommunicatie.

Studio FIK vertaalt visie naar herkenbare merkidentiteit

De slogan Iedereen dynamisch vormt het uitgangspunt van de nieuwe positionering, waarin dynamische energie wordt gepresenteerd als betrouwbaar en rendabel voor een breed publiek. In het logo zijn elementen uit prijsgrafieken verwerkt die terugkomen in alle communicatiemiddelen.

Gijs Wubbe, founder en CEO van NextEnergy: "We geloven dat dynamische energie de standaard gaat worden. Niet alleen omdat het Nederland helpt te verduurzamen, maar ook omdat het voordeliger is voor de consument. Je hoeft er niets voor te laten of de hele dag in je app te kijken: iedereen profiteert. En ga je er actiever mee om dan levert dat nog meer voordeel op."

Energie toegankelijk maken voor een breed publiek

Studio FIK vertaalde de visie van NextEnergy naar een positionering met heldere taal en een visuele identiteit die toegankelijkheid en herkenning benadrukt.

Gijs Wubbe: "We hebben dynamische energie altijd als een slimme keuze gezien, en de reden dat we NextEnergy startten. Met deze merkvernieuwing maken we die keuze ook vriendelijker, menselijker en begrijpelijker. Geen wollige termen, gewoon duidelijk, transparant en persoonlijk."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ZUID benoemd tot Webflow Enterprise Partner in de Benelux

03-11-2025 | 17:48:45
De Enterprise Partner-status is de hoogste erkenning binnen het Webflow-partnerprogramma

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.