Stichting Het Vergeten Kind lanceert SuperCoaches

Stichting Het Vergeten Kind heeft een online trainingsplatform gelanceerd dat jeugd- en sportcoaches helpt om elk kind in hun team passende aandacht te geven. Het platform, SuperCoaches, is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Being There.

Het programma biedt een praktische en laagdrempelige manier om pedagogische vaardigheden op te doen. SuperCoaches is volledig digitaal en vereist geen fysieke cursusleider. De campagne rondom het platform richt zich vanaf deze zomer op sportclubs, gemeenten en sportbonden.

Praktische ondersteuning voor jeugdcoaches

Het trainingsplatform is onderdeel van het bredere initiatief Klimaat van Aandacht, dat inzet op preventie binnen de jeugdsport. SuperCoaches is bedoeld voor trainers, teambegeleiders en coaches van uiteenlopende sportdisciplines. Via het platform leren zij hoe zij elk kind – ongeacht achtergrond of behoefte – de juiste begeleiding kunnen bieden.

Jochem van Unen, Manager Communicatie bij Het Vergeten Kind: "Sporttrainers en coaches zijn van grote invloed op de ontwikkeling van kinderen. Maar veel van hen hebben geen pedagogische scholing gehad. Met SuperCoaches bieden we een praktische oplossing die schaalbaar is en waarmee sportclubs direct aan de slag kunnen."

Interactieve oefeningen en realistische scenario’s

De leeromgeving maakt gebruik van een interactief spiegelformat, waarbij een virtuele trainer samen met de deelnemer oefeningen doorloopt. Dankzij realistische scenario’s en opdrachten krijgen gebruikers concrete handvatten om hun aanpak te verbeteren. De eerste pilot toont aan dat deze aanpak werkt.

Robrecht Stoekenbroek, Managing Director Being There: "Bij het ontwikkelen van SuperCoaches stond één vraag centraal: hoe zorg je ervoor dat iedere jeugdcoach in Nederland, ongeacht ervaring, de juiste handvatten krijgt om elk kind de aandacht te geven die het nodig heeft? Dit platform biedt een inspirerende, laagdrempelige leeromgeving waarin coaches op een speelse manier leren hoe ze een positief verschil kunnen maken. Door de unieke Pixar-achtige stijl en het interactieve format, is leren niet alleen effectief, maar ook leuk en motiverend."

Campagne gericht op brede inzet in de sportsector

De training is toepasbaar bij uiteenlopende sporten, zoals voetbal, basketbal, zwemmen en obstakelruns. Via een campagne met film, print, online middelen en clubtoolkits wordt het platform onder de aandacht gebracht van sportclubs, bonden en gemeenten. De boodschap: aandacht voor ieder kind is al een sport op zich.

Vanaf mei starten de eerste trainingen, in samenwerking met de Nederlandse Zwembond (KNZB) en de Sportief Besteed Groep. In de toekomst volgen ook live evenementen en seminars om het pedagogisch bewustzijn binnen de sportsector verder te vergroten.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Cees Faes: Mag het een onsje AI meer zijn?

25-07-2025 | 15:13:01
Cees Faes: Mag het een onsje AI meer zijn? We stonden er weer. Op het terras van het Palais des Festivals in Cannes

AndAgencyAmsterdam ontwikkelt studentencampagne

25-07-2025 | 13:27:10
De Rijksoverheid is een social-first campagne gestart die jongeren van zestien tot achttien jaar wijst op rijksoverheid.nl/studeren

Havas Lemz bouwt merkidentiteit Restore Local

25-07-2025 | 13:26:26
In opdracht van Restore Local heeft Havas Lemz een merkidentiteit ontwikkeld voor een internationale beweging gericht op landherstel in Afrika.

VENGEAN creëert campagne voor haverkoek ’t Stoepje

25-07-2025 | 13:26:10
VENGEAN heeft samen met Bakkerij ’t Stoepje een landelijke campagne opgezet waarin klanten een nieuwe smaak voor de bekende haverkoek konden kiezen

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager

25-07-2025 | 11:54:00
Springbok is per direct op zoek naar Projectmanager - Den Bosch

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.