Stichting ALS en Joe Public Amsterdam komen met vervolg op ALS-campagne 2024

Stichting ALS Nederland komt met een vervolg op de in 2024 gestarte campagne, waarbij vijf patiënten met tussenpozen zijn gefilmd en gefotografeerd. De patiënten doen telkens een persoonlijke oproep om te doneren. Niet voor zichzelf, zij zijn niet meer te redden. Maar financiële steun kan toekomstige patiënten wél een kans geven.   

Een jaar later zijn de deelnemers Anneloes van der Zee, Juliette Vekemans, Ingur Zijlstra en Sebastiaan Kuiken overleden en is alleen Frank Bos nog in leven. In het vervolg van de campagne zijn de verschillende ziektefasen van de overleden patiënten achter elkaar gezet, eindigend met hun afscheid. Zo krijgt de buitenwereld een nog indringender kijk op hun onvermijdelijke en genadeloze aftakeling. 

Deelnemer Ingur tijdens z'n laatste opnamedag: "Mensen hebben niet het besef wat ALS inhoudt. Dat is het goeie van de campagne, dat we dat meer laten zien en voelen."  

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Joe Public Amsterdam, is te zien en te horen op tv en radio, online, via digitale buitenreclame en in advertenties. In een langere video, uitgezonden via Socutera en online kanalen, vertelt Frank Bos over het project. Daarnaast doet hij, samen met vrienden en familieleden, z'n verhaal in redactionele media.

Frederique Kram, manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving, Stichting ALS Nederland: "Dit bewijst nogmaals hoe belangrijk het is dat er een behandeling komt voor mensen met ALS. Er is geen tijd te verliezen." 

www.als.nl

Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy

25-09-2025 | 09:03:00
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

Peter van Wijnaerde: De besmette glans van AI

22-09-2025 | 10:10:00
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie

Peter Van Wijnaerde: Inzicht in bureaus met Teamleader

19-09-2025 | 12:16:00
De Agency Benchmark onderzoekt jaarlijks de belangrijkste KPI’s die agencies hanteren en hoe deze per land verschillen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.