Startup, scaleup of grown-up: Groeileaders laat ze groeien

Een complete commerciële afdeling, op maat gemaakt voor de groeibehoeften van jouw bedrijf. Of je nu een multinational bent of een eenpersoons startup. En dat voor een vast bedrag per maand, een fractie van wat je eraan kwijt zou zijn als je zelf aan het rekruteren slaat. Dat klinkt te mooi om waar te zijn...

Toch is dat, in een notendop, de propositie van Groeileaders. Een alles in één oplossing voor bedrijven die willen groeien maar niet de middelen of know how in huis hebben om dat zelf op een effectieve manier te doen. We spraken Robert-Jan Burger en Vincent Carree, de twee eigenaren van het snelgroeiende bedrijf.

Het probleem

Robert-Jan Burger: “Ik ben Groeileaders begonnen in 2020 nadat ik het bedrijf waar ik werkte van 5 naar 150 man heb helpen groeien. Ik zag achteraf wat beter had gekund en zag ook dat veel bedrijven worstelden met dezelfde problematiek. Voor groei heb je veel verschillende disciplines nodig, denk alleen al aan een Social Media Manager, een strateeg, een dtp’er en iemand die de spreekwoordelijke deur in kan trappen.”

Vincent Carree: “Vanwege budgetoverwegingen nemen bedrijven vaak starters aan die van alles een beetje weten, en dan kom je er na een paar jaar achter dat het ook anders had gekund. Dat je met meer kennis onderweg misschien wel een andere keuze had gemaakt.”

Bedrijven helpen groeien

Robert-Jan Burger: “Ik ben creatief sterk en goed in het uitdenken van concepten. Maar daar houdt het ook wel op, dus ik had iemand nodig om me te helpen bij de operationele kant van het bedrijf, dat was Vincent.” Vincent: “Ik heb een brede achtergrond. Van operations manager bij een callcenter tot het runnen van een B2B-sales agency en het opzetten van een software bedrijf. Onze vaardigheden vullen elkaar dus naadloos aan.

We krijgen allebei heel veel energie van het opsporen van de gaten bij klanten die willen groeien. En ook de samenwerking met onze vaste freelancers en het inzetten en overdragen van onze ervaring is te gek. Nu kunnen we groei realiseren aan de voorkant, maar ook de processen zo inrichten dat het bedrijf de groei aan kan.”

Hoe het werkt

Robert-Jan Burger: “Als je Groeileaders inschakelt dan kun je voor een vast bedrag per maand een complete op maat gemaakte commerciële afdeling verwachten. Dat begint met een gesprek waarin we analyseren wat jouw bedrijf nodig heeft. We stellen kritische vragen en denken op C-level met je mee over je propositie en de behoefte van je klanten. Vervolgens ontwikkelen we samen een strategie die we implementeren.”

Vincent Carree: “We identificeren de uitdagingen aan de hand van vier aspecten; zijn de doelen helder, heb je de juiste expertise beschikbaar, heb je de goede middelen en systemen en nemen of krijgen de mensen de juiste mate van eigenaarschap over hun werkzaamheden. Nadat we de zwakke plekken in kaart hebben gebracht, vullen we deze in.”

Handgeplukte freelancers

Robert-Jan Burger: “Aan de hand van de uitkomst daarvan stellen wij een boeket van freelancers samen die elk gespecialiseerd zijn op hun gebied, van leadgeneratie tot copywriting en van fotografie tot telemarketing. Deze worden alleen ingezet wanneer ze nodig zijn. Wij houden het contact, coördineren de werkzaamheden en filteren de wensen van de klant. Op deze manier weten onze klanten dat ze alleen met de besten in het veld werken, voor de beste prijs. Omdat Groeileaders een enorm netwerk van experts heeft, weten we precies wat de gangbare tarieven zijn en kunnen we met elk van hen een scherpe deal sluiten, daar hebben onze klanten direct voordeel van. Daarbij weten wij inmiddels goed hoe we ze moeten beoordelen en zien dus ook vaak sneller dan de ondernemers wanneer er slecht werk wordt geleverd.”

Vincent Carree: “En soms heeft een bedrijf wel al de juiste mensen, maar hebben ze baat bij training en coaching, dan verzorgen we dat. Bottom line is dat de samenwerking altijd is gericht op duurzame groei en meetbare resultaten.”

Van 0 naar 30 leads

Robert-Jan Burger: “Zo hebben we laatst de leadgeneratie van een klant op gang gekregen van nul naar wel dertig leads per week. Dat hebben we bereikt met onder andere een rebranding, LinkedIn- en Google-campagnes, een CRM-inrichting, de coaching van het sales- en operationsteam en uiteindelijk hebben we ook de overname begeleid. Een mooi voorbeeld van hoe onze aanpak echt het verschil kan maken.”

Vincent Carree: “En daar krijgen wij dan weer bakken energie van voor nog meer leuke klanten!”

www.eenmediapublishing.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Kan een VPN je marketingresultaten verbeteren?

07-05-2025 | 12:42:15
In dit artikel lees je hoe je met een VPN betere marketingresultaten kunt krijgen.

De kracht van personal branding voor kleine ondernemers

02-05-2025 | 09:00:00
In dit artikel lees je hoe je als ondernemer een sterk persoonlijk merk opbouwt, zelfs zonder groot marketingbudget.

De mogelijkheden van werken in de jeugdzorg zonder diploma

09-04-2025 | 08:54:00
Werken in de jeugdzorg is een roeping voor velen. Het biedt de kans om een positieve impact te maken op het leven van jongeren die het moeilijk hebben.

Hoe bedrijven kerstpakketten gebruiken om te verbinden

09-03-2025 | 14:58:00
Hieronder lees je hoe bedrijven kerstpakketten gebruiken om te verbinden en waarom het kerstpakket effect blijft hebben op werknemers.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.