Springbok: Time to Make Sense 2024, Biesbosch. Een verslag

Een jaar nadat de dierentuin van Antwerpen host was van Springbok's Time to Make Sense Summit, is het dit jaar de beurt aan de Biesbosch.

Eens per jaar organiseert Springbok een inspiratie-event voor klanten en medewerkers en dat doet Springbok zo zuiver mogelijk. Dat betekent: 100% inspiratie en 0% promotie.

Wat een mooi cadeau voor de mensen die erbij mogen zijn.

Alleen al de route naar de locatie is een feest, al helemaal voor de gasten uit België, want hun route bevat een overtocht per pontje, zodat zij het Biesbosch-gevoel al hebben voordat ze aan de summit beginnen.

De summit start met een kennismaking met de Biesbosch per boot, fiets of lopend - naar keuze. Landschap in combinatie met briljant nazomerweer zorgt voor ontspannen en blije gezichten. En dan het programma, gepresenteerd door marketing duizendpoot Thecla Schaeffer, onder meer werkzaam als Strategy Director bij Joe Public Amsterdam.

Valérie Trouet

Er zijn mensen in de wereld die buitengewoon interessant zijn en buitengewoon interessante dingen doen. De eerste twee sprekers van Time to Make Sense Summit, behoren tot deze categorie. Het publiek luistert met open mond. Valérie Trouet is dendroclimatologist en Scientific Director of the Belgian Climate Centre. Een dendroclimatologist bestudeert onder meer klimaatverandering aan de hand van jaarringen van bomen.

Valérie meemt ons mee in een wetenschappelijk avontuur dat ons brengt naar 800.000 jaar oude luchtbellen die op twee kilometer diepte in het ijs van Antarctica worden aangetroffen, via de klimaatverandering die de ondergang van het Romeinse Rijk inleidde naar de klimaaturgentie van de wereld waarin we nu leven.

Milan Meyberg

De presentatie Milan Meyberg is niets minder dan een roller coaster. Hij vraagt zich af of het mogelijk is om de natuur rechten en ook een stem te geven. En dat bedoelt hij letterlijk. 

Zou het niet geweldig zijn als we stoppen met praten over de natuur en starten met praten met de natuur.

Milan en zijn team hebben een AI-tool gebouwd en die helemaal volgestort met data.

En dus kan bijvoorbeeld de oceaan een gesprekspartner zijn in de boardroom van bedrijven, of de Maas of - for that matter - de Biesbosch.

Zeg Biesbosch, hoe kunnen wij jou optimaal beschermen? En Biesbosch geeft een antwoord. Dit is geen toekomstmuziek maar dit kan. Nu.

Bart Kleijzen

Bart Kleijzen is Manager Brand bij HEMA. Hij vertelt hoe het HEMA zichzelf voor de poorten van de hel wegsleepte en zichzelf opnieuw uitvond. Niet met een plan B maar met een nieuw en beter plan A.

Met alle aandacht op de producten. Betere, leukere, mooiere producten voor een goede prijs. Niet per sé het goedkoopst, maar wel de beste deal voor de consument.

Fascinerend te zien wat de resultaten zijn van een goed plan, vasthoudendheid en liefde en dan met zijn allen jarenlang heel hard werken.

Typhoon

De laatste spreker is Typhoon. Het zou een belediging zijn om hem te introduceren. Bij het grote publiek is hij vooral bekend als zanger en rapper, maar heeft ook een verhaal te vertellen en een inspirerend verhaal ook.

Het is het verhaal van een zoektocht over de hele wereld het vinden van waardevolle antwoorden.

En natuurlijk zingt Typhoon voor en met ons.

Wat een dag.

Het bleef nog lang onrustig in de Biesbosch.

www.springbokagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.