Springbok ontwikkelt Ethias-campagneplatform voor jonge Belgen

De Belgische verzekeraar Ethias heeft een op Belgische twintigers door Springbok ontwikkeld campagneplatform gelanceerd. Met #FailBetter wil Ethias Belgische twintigers aanmoedigen om nieuwe stappen te zetten in het leven. Een leven dat bestaat uit vallen en opstaan. Mocht het nodig zijn, dan is het idee vanuit de verzekeraar dat Ethias er is voor hen op te vangen.

De strategie, creatie en ontwikkeling van deze nieuwe campagne zijn van de hand van brandtech agency Springbok, waaronder de online experience AI-ccident. Deze activatie maakt voor het eerst in België Artificiële Intelligentie via Midjourney toegankelijk voor elke Belg. Het platform is zowel in het Nederlands als in het Frans beschikbaar. 

Twintigers zetten een heleboel stappen in hun leven: samenwonen met vrienden, de aanschaf van een eerste tweedehands auto, een grote reis maken, een eerste huis of appartement kopen ... Dat betekent ook de eerste keer een botsing, de eerste keer een frietketel in brand, de eerste keer een been gebroken op reis. Allemaal impactvolle momenten waarbij verzekaar Ethias zijn baseline We zijn er voor je wil waarmaken met het campagneplatform #FailBetter.

Vincent Pécasse, Head of Marketing bij Ethias: “De verzekeringssector staat vaak wantrouwig tegen de onervarenheid van jongeren. Ethias wil jonge mensen net aanmoedigen om stappen te zetten, op hun eigen ritme... En loopt iets niet zoals gepland, dan is Ethias er voor hen. Want fouten maken is menselijk. Het hoort er gewoon bij als je dingen probeert. Het helpt je groeien in het leven. Samengevat: #FailBetter. “

Alexander Cha'ban, Creative Director bij Springbok: "Tegen twintigers moet je niet zeggen wat ze moeten doen. Ons campagneplatform informeert hen op een menselijke manier over verzekeringen, gaat de discussie aan met de doelgroep over de verzekeringen van morgen, moedigt aan om nieuwe stappen te nemen, en laat jonge mensen mogelijke fails al eens ervaren.” De campagne wil verzekeringen toegankelijker maken door een combinatie van informatieve content, Artificial Intelligence-ervaringen, influencer-samenwerkingen, discussieplatformen, en game-experiences.

Uniek voor België is de speciaal voor de campagne ontwikkelde Artificiële Intelligentie experience AI-ccident. Via de tool kan je zelf een keukenbrandje, sportongeluk, auto- of reisongeval simuleren in je eigen omgeving mét je eigen te verwachten reactie. Die fictieve fail laat je een eigen ongeluk voor de eerste keer virtueel ervaren. De tool maakt de AI-magie van Midjourney toegankelijk op elke smartphone van elke Belg.

De geïntegreerde campagne loopt de komende maanden in verschillende fases in out of home, radio, online radio, social media (Facebook, Instagram, TikTok), Twitch en YouTube.

Credits:

Client: Ethias | Contacts: Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Svea Thielen, Jelle Vanheers, Fleur Bijnens, Stijn Van Aerschot, Rudi Bola, Steve Neven, Jan-Pieter Wintmolders, Margaux Goës, Jeremie Detiège, Caroline Thill | Agency: Springbok | Executive Creative Director: David Snellenberg | Creative Director: Alexander Cha’ban | Creatives: Wannes Vandael, Laurens Demuynck, Kevin Put, Kenny Vermeulen, Martijn Leenaers, Pieter Staes, Manuel Ostyn, Sophie Colens, Thomas Thyssens, Derek Brouwers, Louise Maeyaert | Strategy Director: Tomas Sweertvaegher |Performance Strategists: Alexander Duyvendak, Kirsten Haver Droeze, Alyona Matvieieva, Janne van den Broek, Bram Mickers, Eline Steijaert, Bianca Knoll | Design Director: Jeroen Van Norren | UX/UI designer: Jonas Vanhamme |  DTP: Lies Van Eyck, Lies Ghyoot, Christien Vanherck | Technology Director: Yoeri Conickx | Developers: Olivier Rasquin, Bastien De Kan | Motion Design: Aad Verstraelen | 3D design: Jente De hoon, Tom Ramakers | Client Service Director: Murielle Segers |  Account Director: Jeremy Borremans |  Account Management en Project Management: Laetitia De Coster, Jente Smit, Tatiana Vandoorne |  Production AI: NoComputer | Video production: Disturb | Radio production: Bubble studio |Retouching studio: The Living Room | Influence marketing: Stellar | Market Research: BUFFL |  Above the  LineL mediabureau: Space

www.ethias.be/failbetter

www.springbokagency.com

Peter van Wijnaerde: Al minstens 100 marketeers geloven hetzelfde

28-07-2025 | 10:08:00
Ze zijn al met honderd, onze gasten van Time To Make Sense. Op papier doen ze allemaal hetzelfde: marketing.

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager

25-07-2025 | 11:54:00
Springbok is per direct op zoek naar Projectmanager - Den Bosch

Peter van Wijnaerde: Liever heruitvinden dan blijven breken

21-07-2025 | 09:54:09
Disruptie verkoopt. Powerpoints, headlines, prijzen. Iedereen wil de norm opblazen. Dat is sexy. Maar wie bouwt er eigenlijk nog? Wie zorgt ervoor dat wat overblijft ook werkt?

Peter van Wijnaerde: Slimme merken blijven twijfelen

14-07-2025 | 09:38:00
Zekerheid is valuta. Daar koop je snelheid en impact mee. Denk je. Ik ken vooral vakidioten die overal heel zeker van zijn.

Peter van Wijnaerde: Kun je AI een geweten aandraaien?

07-07-2025 | 08:37:00
Het probleem met AI is niet dat het emotioneel dom is. Het weet niet vanzelf wat echt telt. We trainen systemen om te voorspellen
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.