Springbok lanceert AI-gebaseerde Tone of Voice-assistenten

Springbok breidt het AI-aanbod uit met Tone of Voice-assistenten die bedrijven ondersteunen in hun communicatie. Deze assistants zetten merkrichtlijnen om tot heldere AI-instructies, waardoor merken altijd en overal in hun eigen stijl kunnen communiceren. Met deze tool wil Springbok merken helpen hun stem te vinden (en te behouden).

De ToV-assistent is een tool en sparringpartner die copywriters, content creators, marketeers, PR-managers en communicatiespecialisten kan ondersteunen. Eigen data, zoals communicatierichtlijnen van een merk, voorbeelden, doelgroep-persona’s, SEO-instructies, en meer worden in een eigen ontwikkelde datastructuur gegoten. Deze structuur wordt vervolgens met instructies aan de assistant meegegeven, zodat het tekstmodel alle data kan begrijpen. Hierdoor is de output consistent met de communicatierichtlijnen van een specifiek merk.

Processen stroomlijnen

Jeroen van Norren, Creatief AI-expert bij Springbok: "Veelgestelde vragen en routinewerk binnen creatieve, juridische of financiële afdelingen? Dat kan een ToV-assistant automatiseren, zodat experts zich kunnen focussen op wat écht telt. Deze tool kan ook HR-processen stroomlijnen en het onboarden van nieuw personeel aanzienlijk versnellen. Met AI verrijken we contentgeneratie voor hubs en platformen, waardoor bijvoorbeeld affiliates efficiënter en effectiever content kunnen produceren. Ook het inwerken van nieuwe copywriters en freelancers verloopt vlotter."

Erwin Hendriks, Technology Director bij Springbok: "Onze AI-gebaseerde Tone of Voice-assistenten zijn primair ontwikkeld om bedrijven te helpen consistent te communiceren over alle kanalen en business units heen. Dit maakt niet alleen efficiëntie en schaalbaarheid mogelijk, maar ook ware personalisatie per doelgroep. Zo behouden merken hun unieke identiteit, ongeacht waar of door wie de content wordt geproduceerd. De creativiteit van onze content creators wordt versterkt, niet vervangen, met AI als secundaire kracht die hen ondersteunt bij het creëren van hoogwaardige en gepersonaliseerde content."

www.springbokagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

Bronzen Euro Effie maakt Joe Public Belgium’s Most Effective Agency

11-12-2025 | 09:55:00
Joe Public heeft een Bronzen Euro Effie gewonnen voor de Stream Big-campagne van VTM GO in de Best of Europe-categorie.

[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant

11-12-2025 | 09:54:00
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Consultant

11-12-2025 | 09:29:00
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Consultant - Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een Lead SEO & GEO

05-12-2025 | 09:44:00
Springbok is per direct op zoek naar Lead SEO & GEO - Den Bosch


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.