
Soilmates lanceert Ugly Gems Guide met Happiness Amsterdam
Soilmates en bureau Happiness Amsterdam introduceren de Ugly Gems Guide, een alternatieve restaurantgids die smaak boven uiterlijk stelt. De gids benadrukt eetgelegenheden die bekendstaan om hun keuken, niet om hun uitstraling.
Smaak centraal in restaurantkeuze
De gids biedt tegenwicht aan traditionele selecties waarin uitstraling en prestige vaak leidend zijn. In de Ugly Gems Guide staan restaurants centraal die eenvoudig ogen, maar uitblinken in smaak. Hiermee wil Soilmates laten zien dat kwaliteit van binnen zit.
Sander Breedveld, co-founder van Soilmates: "We kennen allemaal dat ene vreemde restaurantje, verstopt in een steegje, waar je het lekkerste eten van de stad vindt. Een plek waar het echt om de binnenkant draait. Nu is er eindelijk een platform om die Ugly Gems te vieren en met de wereld te delen."
Online platform en activaties
De gids is opgezet als online platform waar gebruikers hun favoriete adressen kunnen toevoegen. Het platform groeit voortdurend en is beschikbaar via soilmates.com/uglygems. Naast de digitale gids worden geselecteerde restaurants via outdooractivatie letterlijk het uithangborden van de campagne.
Nik Sluijs, creative partner bij Happiness Amsterdam: "It’s the inside that counts is een creatief platform dat blijft groeien, terwijl Soilmates internationaal uitbreidt. Deze nieuwe campagne bewijst de kracht en rijkheid van dit platform. Van het aankaarten van maatschappelijke normen tot het uitlichten van food culture. De Ugly Gems Restaurant Guide inspireert mensen om nooit iets op uiterlijk te beoordelen. Ook restaurants niet."
Social serie met Jono Lancaster
De campagne bevat ook een socialserie met Soilmates-ambassadeur Jono Lancaster, motivational speaker, auteur en BBC-presentator. Samen met locals ontdekt hij verborgen Ugly Gems. De eerste afleveringen zijn opgenomen in Londen en Kopenhagen.
Credits:
HOST: Jono Lancaster | KLANT: SOILMATES Sander Breedveld Melis Kolyozyan | BUREAU: HAPPINESS AMSTERDAM Nik Sluijs Joey Boeters Daan de Raaf Iris Minnema Tyler Hutton Marloes Hartsuiker Lovina Mohns | PRODUCTIE: TOKO AGENCY Daniel Porcedda Marvin The Christine Ortiz Aldana Sjoerd Wess Quinton Dallie Luisa Soares Soundsright | DIGITAL: LAMA LAMA Abel Schupp Marin van Loo Nick Castricum Lisa Stegers Lars Koelman
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend
Independer kiest voor creatief bureau Happiness
Cannes 2025: Daan de Raaf over Happiness Amsterdam
Happiness Amsterdam ontwikkelt autovoorlichtingscampagne Marktplaats
AKQA, Ace, TBWA en Happiness Amsterdam grote winnaars Dutch Creativity Awards 2025
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert