Snakeware en OZ-Hami gaan voor 5 jaar strategisch partnership
Digital agency Snakeware en planten- en bloemenhandelsbedrijf OZ-Hami zijn een strategische samenwerking voor de komende vijf jaar overeengekomen. Na een succesvol afgeronde Proof of Concept (POC) en intensieve gebruikersonderzoeken zal gewerkt worden aan de ontwikkeling en uitrol van een volwaardige, B2B-webshop voor de internationale bloemen- en plantenhandel. H
De Proof of Concept, die in 2025 werd afgerond, vormde de basis voor deze langdurige samenwerking. In nauwe samenwerking met een geselecteerde test- en referentiegroep van klanten is de mobiele B2B-oplossing gevalideerd op gebruiksgemak, snelheid en performance.
De resultaten bevestigden dat de gekozen aanpak niet alleen technisch robuust is, maar ook daadwerkelijk aansluit bij de dagelijkse praktijk van bloemengroothandels en bloemisten wereldwijd.
Naar future proof platform
In de volgende fase bouwen Snakeware en OZ-Hami samen verder aan een schaalbare en toekomstbestendige B2B-webshop. Daarbij werkt Snakeware nauw samen met Koper IT, de backoffice- en integratiepartner van OZ-Hami. Met slimme API-koppelingen met de systemen van Koper IT wordt een sterk vereenvoudigde, flexibelere architectuur gerealiseerd, een platform dat sneller kan inspelen op veranderingen in de markt en dat tegen lagere kosten.
Ate van der Meer, CCO van Snakeware: “Door technologie, data en gebruikersinzichten te combineren, realiseren we samen met OZ-Hami een B2B webplatform die echt het verschil maakt. Sneller, slimmer en simpeler werken staat centraal. Met deze aanpak bouwen we een platform dat niet alleen vandaag presteert, maar ook klaar is voor de toekomst.”
Resultaatgericht en kostenbewust
De B2B-webshop stelt OZ-Hami in staat om klanten wereldwijd een intuïtieve bestelervaring te bieden, met realtime inzicht in assortiment, beschikbaarheid en logistiek. Dankzij de directe integratie met warehouse- en backofficesystemen ontstaat een efficiënt end-to-end proces, van bestelling tot levering, met aantoonbare performancewinst en lagere operationele kosten.
Ruben Sicking, directeur van OZ-Hami: “De POC en de samenwerking tot nu toe hebben ons overtuigd van de kracht van Snakeware als tech focused digital partner. Samen bouwen we aan een toekomstbestendig platform dat past bij onze ambitie om klanten wereldwijd optimaal digitaal te bedienen, eind 2026 gaan we dit volledig in productie nemen.”
OZ-Hami benadrukt dat Snakeware naast een sterke tech partner vooral ook de moeite neemt om zich te verdiepen in OZ-Hami en haar klanten. Die gedrevenheid om klantbehoeftes te begrijpen en te doorgronden, helpt om de webshop gezamenlijk naar een volgend niveau te brengen.
Langdurige samenwerking
Met het vijfjarige partnership onderstrepen Snakeware en OZ-Hami hun gezamenlijke ambitie om de digitale standaard in de bloemen- en plantenbranche verder te verhogen. De komende jaren wordt het platform continu doorontwikkeld op basis van data, gebruikersfeedback en nieuwe technologische mogelijkheden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Snakeware zoekt een Front-end Developer
Ate van der Meer: Bezieling is terug, het kan niet anders
Snakeware: AI-chantage
Snakeware: Digitale kansen bij stijgende btw
Ate van der Meer: Slechts 37% vertrouwt op de AVG
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong