
Selmore: Herlancering campagne Zwitserleven gevoel
Selmore heeft een campagne ontwikkeld voor Zwitserleven waarbij het Zwitserleven gevoel een andere invulling heeft gekregen.
De makers van de campagne omschrijven de campagne als meeslepend en emotioneel met het thema: Een gevoel dat we delen dat socialer, menselijker, inclusiever en dichterbij is.
Een pensioen met gevoel
Het Zwitserleven gevoel staat voor het onbezorgde gevoel dat je je pensioen goed geregeld hebt.
Paul Pilon, Brand & Creative Lead bij Ahora NL/Zwitserleven: “Als je praat met mensen en hoort hoe ze hun pensioentijd willen besteden, dan past het beeld van de gepensioneerde man, eenzaam op een wit strand, ver weg van hier, niet meer in de huidige tijdsgeest. Niemand wil alleen oud worden. Mensen blijven graag actief en delen hun pensioentijd het liefst met familie, vrienden of mensen uit de buurt. Daarom een nieuwe koers.”
Jakko Achterberg, Creative Director & Partner van Selmore: “Zo kwamen we op het idee dat je niet per se met pensioen hoeft te zijn om van het Zwitserleven gevoel te genieten. Dat is het mooie van het Zwitserleven gevoel, anderen voelen het ook. De mensen om je heen, je familie, de vereniging, mensen in de buurt. Het Zwitserleven gevoel werkt aanstekelijk. Dat vatten we samen in het Guiding Idea: Een gevoel dat we delen.”
Geen bekende Nederlanders
In de campagne zijn geen bekende Nederlanders in verre oorden, maar situaties dichterbij huis te zien. Bijvoorbeeld een hond die het Zwitserleven gevoel ervaart, omdat zijn baasje nu meer tijd heeft voor lange wandelingen. Of een meisje van 8 dat gillend door een waterglijbaan zoeft en meegeniet van het Zwitserleven gevoel van haar oma. En we zien een zaalvoetbalteam bestaande uit spelers met het downsyndroom, dat door het vrijwilligerswerk van coach Gerard nu de volle aandacht krijgt.
Annemieke Visser-Brons, Chief Commercial Officer van Ahora NL/Zwitserleven: “Zwitserleven is een leidende speler in de pensioenmarkt. En heeft flinke ambities. We willen graag meer doelgroepen aanspreken en hen helpen hun pensioenambities te realiseren. Zodat zij en iedereen om hen heen het Zwitserleven gevoel kunnen delen en optimaal kunnen genieten van een goed pensioen. Ik ben trots op deze nieuwe merkcampagne. Het delen van het gevoel is precies wat past bij onze eigen ambities. En geeft richting aan hoe wij de komende jaren vooruit willen.”
Campagne & media
Het is het eerste werk van Selmore voor Zwitserleven sinds de bureau-oriëntatie afgelopen jaar. De campagne wordt ingezet op tv, online en op radio. Er volgt nog veel meer vanuit het Guiding Idea: in communicatie, activatie, content en ook in dienstverlening.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
Selmore ontwikkelt Pak lekker uit-campagne voor Look-O-Look
Selmore ontwikkelt jubileumcampagne voor KNGF Geleidehonden
[Bob's World View] Wat de laatste F&O-ontwikkelingen voorspellen
Dékuple Group neemt DotControl en Selmore over
Gepubliceerd door: David de Jong