Selectie voor Gouden Kalf Digitale Cultuur 2024 zijn bekend

Voor de Gouden Kalf Competitie voor Beste Digitale Cultuurproductie 2024 zijn tien projecten geselecteerd die het publiek tijdens het Nederlands Film Festival kan ervaren van 20 tot en met 26 september in Bibliotheek Utrecht op de Neude. De werken maken deel uit van de expositie Storyspace waar alles draait om vernieuwende en originele verhalen. De uitreiking van het Gouden Kalf Digitale Cultuur 2024 vindt plaats tijdens het EY Gouden Kalveren Gala op 27 september. Op deze avond wordt het nieuwe Gouden Kalf van het Publiek Lange Documentaire gelanceerd voor de best bezochte Nederlandse documentaire in de Nederlandse bioscopen en filmtheaters.

Selectie Gouden Kalf Digitale Cultuur

Dit jaar komen tijdens Storyspace verhalen tot leven met VR-documentaires en -ervaringen, immersieve installaties, gaming en performances. In deze werken loop je door digitale droomlandschappen, scroll je door aangrijpende oorlogsverhalen, speel je als je eigen schaduw en onderzoek je de menselijke verbinding in dit digitale tijdperk. Uit de tien hieronder vermelde producties nomineert de jury drie projecten die meedingen naar het Gouden Kalf voor Beste Digitale Cultuurproductie 2024 waarvan de uitreiking op 27 september is.

Anouschka – Tamara Shogaolu (Ado Ato Pictures, Ado Ato Interactive)
Dans Dans Revolutie – Lisa Weeda, BrotherTill (Theater Bellevue)
Eigengrau Pavilion – Zalán Szakács (Zalán Szakács)
Emoticons Don’t Have Wrinkles – Luna Mauer (Luna Mauer)
Floating with Spirits – Juanita Onzaga (Cassette For Timescapes, Tarantula, Studio Biarritz)
Flow – Adriaan Lokman (Valk Productions)
Reinforced Learning – Jeroen van Loon (Studio Jeroen van Loon)
SCHiM – Ewoud van der Werf, Nils Slijkerman (Extra Nice)
Shadowtime – Sister Sylvester, Deniz Tortum (Institute of Time)
Songs for a Passerby – Celine Daemen (Silbersee)

Gouden Kalf van het Publiek Lange Documentaire

Vanaf de komende festivaleditie zijn er twee publieksprijzen: het Gouden Kalf van het Publiek Speelfilm en het Gouden Kalf van het Publiek Lange Documentaire. De twee publieksprijzen worden uitgereikt aan de producent van de best bezochte speelfilm en best bezochte lange documentaire in de bioscopen en filmtheaters tussen 1 september 2023 tot en met 31 augustus 2024. Eerder dit jaar kondigde het Nederlands Film Festival nieuwe Kalveren aan voor series.

www.filmfestival.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:


AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Ronald McDonald Kinderfonds viert 40-jarig bestaan met film

13-03-2025 | 10:43:00
De film, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ambassadors en Sony Music, vertelt op het verhaal van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind.

Dyson lanceert EMEA-campagne in Turkije met Ambassadors

09-07-2024 | 12:12:00
De campagne is een samenwerking met het Turkse nationale dames volleybalteam waarin het design van Dyson’s Airwrap, Airstraight en Supersonic wordt getoond

[Marketing Report Cannes 2024] Dolf Bekker over Ambassadors

18-06-2024 | 11:38:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report

Sanne Tolsma verlaat Ambassadors

18-06-2024 | 10:24:00
Sanne Tolsma verlaat na circa 1 jaar per 1 augustus 2024 Ambassadors. Na een carrière bij Alfred Amsterdam was zij aangesteld om leiding te geven aan het creatieve productiebedrijf dat afgelopen jaar Amp.Amsterdam integreerde

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.