
Selectie Gouden Kalf Digitale Cultuur 2025 bekendgemaakt
Negen digitale projecten maken kans op het Gouden Kalf voor Beste Digitale Cultuurproductie 2025. De producties zijn te ervaren tijdens de expositie Storyspace van het Nederlands Film Festival, van 26 september tot en met 2 oktober in Bibliotheek Neude in Utrecht. De prijsuitreiking vindt plaats op 3 oktober tijdens het EY Gouden Kalveren Gala.
De jury selecteert drie genomineerden uit de negen inzendingen. Deze worden bekendgemaakt op 30 september tijdens de NFF Focustalk: Presenting the Fellows and Nominees.
Digitale verhalen in Storyspace
In de expositie Storyspace verkennen makers actuele thema’s als kunstmatige intelligentie, koloniale geschiedenis, klimaat en herinnering. De werken combineren technologie en beleving via onder meer VR, apps, installaties en performances.
De geselecteerde producties (alfabetisch):
- Ancestors – Steye Hallema (The Smartphone Orchestra)
- Drift – Nienke Huitenga Broeren, Hay Kranen, Lieven Heeremans (Studio ZZZAP, VPRO Medialab)
- Future Botanica – Marcel van Brakel, Hazal Ertürkan (Polymorf, Studio Biarritz)
- THE IN.VISIBLE – BrotherTill (VAKTOR)
- Influenza – Tote Tiere Maarten (Menetekel Film)
- Lacuna – Maartje Wegdam, Nienke Huitenga Broeren (Podium Biarritz, Copper Views Film Productions, Studio Biarritz)
- Revival Roadshow – Anne Fehres, Luke Conroy (Anne Fehres & Luke Conroy)
- Shelter – Sjors Swierstra, Ivanna Khitsinska (Scopic)
- Waiting for Cows – affect lab (K.O. Productions)
Festival viert digitale cultuur
Het Nederlands Film Festival biedt sinds 45 jaar ruimte aan de Nederlandse film in de volle breedte, van speelfilms en documentaires tot digitale cultuur en talentontwikkeling. Het festival vindt plaats van 26 september tot en met 3 oktober in Utrecht.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jonathan de Jong: Hoopvolle verhalen maken verschil
ASN Bank kiest Alfred voor campagne en landelijke rebranding
SIRE start campagne tegen vooroordelen over ouder worden
Alfred haalt Specsavers binnen
Maurice Schutte: SXSW-label opent deuren voor film
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen