Save the Children start merkcampagne met TBWA\NEBOKO

Save the Children Nederland en TBWA\NEBOKO hebben een merkcampagne gelanceerd die hoop en perspectief centraal stelt. De campagne wil Nederlanders laten zien dat ieder kind de potentie heeft om bij te dragen aan een betere toekomst.

Uit onderzoek van FactSnapp, onderdeel van PanelWizard, blijkt dat meer dan zeventig procent van de Nederlanders zich machteloos voelt tegenover wereldwijde problemen. Tegelijkertijd geeft bijna veertig procent aan wel iets te willen doen, maar niet te weten waar te beginnen.

Kind centraal in campagneboodschap

Pim Kraan, directeur Save the Children Nederland: “Veel mensen kennen onze naam, maar minder mensen weten wat we precies doen. Wij zetten ons dagelijks in om kinderen in nood niet alleen nú te helpen, maar hen ook een toekomst te geven waarin ze hun volledige potentieel kunnen benutten.”

De boodschap van de campagne luidt: De wereld veranderen. Begin bij een kind. Daarmee roept Save the Children Nederlanders op donateur te worden en zo duurzame verandering mogelijk te maken.

Toekomstbeelden en dagelijkse realiteit

In de campagne worden kinderen geportretteerd alsof ze al volwassen zijn: een chirurg, een chef-kok, een coach, een bouwvakker. Deze toekomstbeelden worden afgewisseld met scènes uit hun huidige leven, waarin zichtbaar wordt hoe de dagelijkse hulp van Save the Children perspectief geeft.

Doug Fridlund, Associate Creative Director bij TBWA\NEBOKO: “Mensen worden dagelijks overspoeld met slecht nieuws. Die constante stroom van ellende leidt vaak tot machteloosheid, je weet niet waar je moet beginnen. Daarom laten we kinderen niet zien als slachtoffers, maar zoals Save the Children hen ziet: vol potentieel. Want als je een kind nú helpt, heeft dat een blijvend effect. Dankzij de samenwerking met MJZ hebben we deze boodschap op krachtige wijze kunnen vastleggen.”

Brede uitrol via verschillende kanalen

De campagne vormt de start van een merkplatform waarmee Save the Children herkenbaar en consistent zichtbaar wordt. De boodschap Begin bij een kind zal in alle toekomstige campagnes terugkomen.

De campagne wordt breed uitgerold via televisiecommercials van vijftig en dertig seconden, bioscoop, online video, digitale buitenreclame, social media en display.

www.tbwa.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO

Whitepaper TBWA onthult succesformule van merken

14-11-2025 | 13:54:00
Willem Maijvis en Philippine Eijsvoogel, strategen bij TBWA\NEBOKO, lanceren het whitepaper How to Build a Brand in the Modern Age.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.