
SAN introduceert wijziging binnen categorie voor merkcampagnes
De SAN, Stichting Adverteerdersjury Nederland, introduceert een wijziging binnen haar overkoepelende categorie voor merkcampagnes. De categorie Branding 360° wordt vanaf dit jaar omgedoopt tot Brand Excellent.
"Met deze verandering onderstreept de SAN haar ambitie om de beste campagnes van het jaar te eren die, door creatie en effectiviteit, het merkenlandschap naar een hoger niveau tillen."
Brand Excellent: Vooruitstrevende campagnes met maximale impact
De Brand Excellent-categorie is bedoeld voor campagnes die niet alleen binnen hun eigen sector indruk maken, maar die ook de lat hoger leggen door hun merkimpact en effect. Het gaat om merkcampagnes die het volledige potentieel van hun merk benutten. Deze campagnes creëren een sterke merkpositie of realiseren zelfs een doorbraak op de markt.
Marieke Jansen-Rentmeester, voorzitter SAN: "De naamswijziging van Branding 360° naar Brand Excellent benadrukt de verschuiving naar campagnes die niet alleen op 360 bereik uitblinken, maar vooral qua merkimpact en effect het verschil maken. Daarbij is de doordachte inzet van de verschillende bought, owned en earned mediakanalen natuurlijk, maar niet uitsluitend, van belang voor een krachtig effect. De nieuwe naam geeft beter weer waar deze accent voor staat geeft: Met deze categorie willen we campagnes erkennen die de grenzen verleggen en nieuwe standaarden zetten in de marcomindustrie."
De Brand Excellent-categorie wordt nog steeds beoordeeld door de 22 juryvoorzitters van de overige 11 categorieën binnen de SAN. Dit zorgt voor objectieve beoordeling en een solide erkenning van campagnes die daadwerkelijk het verschil maken.
Extra inzenden tegen gereduceerd tarief
Campagnes die in een andere vak- of branchecategorie vallen, kunnen ook worden ingezonden voor de Brand Excellent-categorie tegen een gereduceerd tarief. Dit biedt bedrijven de kans om hun meest spraakmakende campagnes breder onder de aandacht te brengen en erkenning te krijgen voor hun uitzonderlijke prestaties.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
LiveWall wint DIA en SAN Accent met digitale campagnes
SAN New Kids on the Block Accent bevestigt dat Closed on Monday werkt
TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024
SAN New Kids: Closed on Monday, Star/P, The Committed Agency
Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen