Rosewood lanceert virtuele hond op social media

Rosewood heeft een AI-dogfluencer gelanceerd: een virtuele hond die via socialmediakanalen inzichten deelt over het leven van een viervoeter. De digitale hond geeft tips aan hondenbezitters en mensen die overwegen een hond te nemen.

De introductie speelt in op de toegenomen belangstelling voor huisdieren sinds de coronapandemie. Veel mensen namen toen impulsief een hond, vaak zonder zich goed voor te bereiden. Rosewood wil via dit concept praktische kennis op een toegankelijke manier beschikbaar maken.

Oproep tot bewustwording over asielhonden

De virtuele hond heeft nog geen naam. Daarmee vraagt Rosewood aandacht voor de vele asielhonden in Nederland die vaak anoniem blijven. De naamloze status van de AI-hond symboliseert dit gevoel van onzichtbaarheid.

Om het publiek te betrekken bij het project, startte Rosewood een campagne met posters in Amsterdamse parken. Daarop stond een onbekende hond met de oproep: Help mij een naam te vinden. Via een QR-code kunnen mensen suggesties insturen.

Lindsay Hubner, senior brandmanager van Rosewood: "Zonder naam ben je onzichtbaar - niet geroepen, niet gekozen. Dat geldt nu voor onze virtuele hond, maar ook voor honden in asielen die wachten op een tweede kans. Met deze ludieke activatie willen we dat gevoel tastbaar maken én laten zien hoe belangrijk herkenning en een eigen plek zijn."

Samenwerking met asielen in vervolgcampagne

In het vervolg van de campagne betrekt Rosewood verschillende Nederlandse asielen om extra aandacht te genereren voor honden die nog op een thuis wachten.

De definitieve naam van de AI-hond wordt binnenkort bekendgemaakt en is gekozen uit de inzendingen van het publiek. De hond blijft actief op TikTok en Instagram, waar hij in contact treedt met hondenbezitters en liefhebbers.

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.