René Repko CMO Jumbo

Jumbo speelt op safe met aanstelling marketing legende

Jumbo laat er geen gras over groeien. Eén dag na het opmerkelijke nieuws dat Jorieke de Vries bekend maakte dat ze nu wel genoeg kerstcommercials heeft gemaakt - het echte verhaal hebben we hier gepubliceerd - laat Jumbo weten wie de nieuwe CMO is en dat is niet zomaar iemand.

Jumbo benoemt één van de grootste namen in retail marketing die ons land rijk is: René Repko. De primeur is aan Marketing Report.

En Jumbo maakt haast. René Repko begint komende dinsdag - 15 juli.

Als CMO gaat René Repko op interim basis de marketingstrategie van Jumbo vormgeven. Het zal niet verbazen als hij ook aanschuift bij de board inzake de strategie van het bedrijf als geheel.

René Repko heeft een zeer rijk cv en geldt als een retail marketing kanon. Hij begon zijn carrière als nachtportier bij het Amsterdam Hilton. Hij was ooit (1986-1988) account executive bij Ogilvy. 

Vanaf 1996 was hij 6 jaar lang Marketing Director bij Albert Heijn. Na een uitstapje bij Randstad was hij vanaf 2004 8 jaar lang CMO van HEMA. Daarna volgden topmarketingfuncties bij Sligro, Rituals en Action. 

In 2018 startte René Repko een eigen consultancy bureau The New Bazaar (Hope is not a strategy). Vanuit die hoedanigheid werkte hij onder meer voor State of Art en America Today.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS

20-11-2025 | 11:10:00
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur

Marius Demary: Data bepalen of loyaliteit vandaag echt werkt

17-11-2025 | 18:31:00
We spreken Marius Demary over de ontwikkeling van het programma en de rol van relevante klantinteractie.

Van data naar actie: 5 last-minute tips voor de feestdagen

13-11-2025 | 08:46:00
Onderzoek van omnichannelplatform Teads onder 501 Nederlandse consumenten laat zien dat verschillende productcategorieën hun piek nog moeten bereiken

INDIE scherpt merkpositie PLUS aan met pay-off

12-11-2025 | 10:14:01
De centrale belofte is dat de formule in 440 winkels dagelijks lokaal het verschil wil maken door net dat beetje extra te doen.

Zuiver Group ontwikkelt mediastrategie voor DA

06-11-2025 | 15:17:12
Met deze samenwerking wil de drogisterijketen haar merkcommunicatie verder versterken en haar media-inspanningen toekomstbestendig inrichten.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:28
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.