Red Onion ontwikkelt vrijwilligerscampagne voor het Rode Kruis

Red Onion Creative Collective heeft voor het Rode Kruis een wervingscampagne voor vrijwilligers ontwikkeld. Met de campagne wil de hulporganisatie landelijk mensen tussen de 18 en 65 jaar bewust maken van de vele manieren waarop zij zich kunnen inzetten en ze te enthousiasmeren om zich aan te sluiten als vrijwilliger bij het Rode Kruis.

Met het strategische uitgangspunt “Vrijwilligerswerk bij het Rode Kruis. Iedereen kan iets doen. Ook jij.” benadrukt de campagne dat het Rode Kruis, ondanks zijn omvang en bekendheid, altijd op zoek is naar mensen die willen bijdragen. Of het nu gaat om noodhulp, evenementenhulp of het geven van gastlessen op school—er is voor iedereen een passende rol, zoals in coördinatie en in uitvoering.

Mireille Elberse, Managing Director & Co-Founder Red Onion: “Wij hebben ervoor gekozen om de vrijwilligers centraal te zetten in deze campagne. Elke hoofdpersoon vertegenwoordigt een andere vorm van vrijwilligerswerk bij het Rode Kruis. Verkennend onderzoek toonde aan dat veel mensen denken dat ze niet nodig zijn of niks bijzonders kunnen, maar dat is helemaal niet zo. Wie wil bijdragen kan zijn of haar eigen kennis of kunde aanwenden in één van de vele rollen, of je bakker bent, conciërge of student, iedereen kan helpen. Ook leidt het Rode Kruis vrijwilligers op voor specifieke hulpverleningstaken, zoals chauffeurs, EHBO-ers, (educatie) voorlichter etc. Dit willen we met de gekozen campagneaanpak benadrukken; iedereen kan iets doen. Ook jij. We zijn er trots op dat we samen met het Rode Kruis deze campagne hebben kunnen realiseren en hopen zo een breed publiek te inspireren om zich aan te melden als vrijwilliger.”

Credits:

Bureau: Red Onion Creative Collective | Creatie: Lodewijk van der Peet, Esther Jansen | Postproductie: Studio Nori: Marco Kruk & Laurens de Kramer | Het Rode Kruis: Saskia Divendal, Mees Hagens, Niels Ijzelenberg | Fotografie: Tony Dočekal (tonydocekal.com)

www.redonion.nl

www.rodekruis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.