Recordaantal van 49 inzendingen voor Effie Awards 2025

Voor de Effie Awards Nederland zijn dit jaar 49 cases ingezonden. Het is het hoogste aantal in jaren waarin marketing en communicatie centraal staan bij het behalen van bijzondere resultaten. De Effie Awards, sinds 1983 georganiseerd door VIA en bvA, gelden wereldwijd als een van de meest prestigieuze vakprijzen in de marketing- en reclamebranche.

Esther Overmars, lid van de hoofdjury Effie: "Geweldig dat zoveel verschillende organisaties en bureaus de tijd hebben genomen om hun marketingcase uitvoering te analyseren en beschrijven. Voor mij is het een teken dat marketing effectiviteit én de Effie breed leven. En dat in een tijd van veel maatschappelijke onrust, technologische versnelling en onzekerheid. Ik kijk erg uit naar alle inzichten die we dit jaar met elkaar opdoen."

Brede spreiding over categorieën

De Effie Awards kennen dit jaar tien categorieën. Van de nieuw toegevoegde categorieën – Business-2-Business, Loyaliteit en Employer Branding & Werving – blijkt vooral de laatste populair, met vijf inzendingen. De grootste categorie blijft Gedrag Kort met zestien cases. Daarnaast zijn er inzendingen in de categorieën Gedrag Lang, Merk, Introductie en Maatschappelijk.

Henriette van Swinderen, directeur van bvA: "Het is een mooie mix van bekende grote merken die heel regelmatig meedoen, merken die we de afgelopen jaren niet meer zagen bij Effie én kleinere merken die we voor het eerst verwelkomen. Het geeft aan dat de Effie relevant is voor álle type merken en alle soorten marketingondersteuning."

Jury en uitreiking

De beoordeling start volgende week. In totaal buigen 65 deskundigen – afkomstig uit bureaus, adverteerdersorganisaties en onafhankelijke onderzoeksbureaus – zich over de inzendingen. De hoofdjury bestaat uit Conny Braams en Esther Overmars, samen met de voorzitters van de vakjury’s. Zij bepalen de uiteindelijke winnaars.

De uitreiking vindt plaats op 13 november tijdens de Effie Award Show in Circa Amsterdam. Tijdens dit evenement wordt bekendgemaakt welke cases een bronzen, zilveren of gouden Effie ontvangen. Tickets zijn beschikbaar via www.effie.nl.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.