RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps. De pitch vond dit jaar plaats tijdens de vlucht naar de Cannes Summer Course en resulteerde in een campagne rond de NAVO-top in Den Haag.

Het duo koos op het laatste moment voor een humoristisch concept en werkte dit uit tijdens de vlucht. Steffi Boom, Creative Art-Director, en Esther van Vliet, Creative Copywriter, presenteerden hun voorstel later live op RTL Beach. Hun idee werd door de jury uitgeroepen tot winnaar.

De shortmovie over de pitch is gemaakt door Mees Peeters en geeft een inkijk in het traject:

NAVO-top als uitgangspunt voor Matt Sleeps

De campagne speelt in op de NAVO-top in Den Haag. Het voorstel: plaats de Hybrid Pro-matrassen van Matt Sleeps in alle high-end hotels, zodat wereldleiders beter slapen en betere beslissingen nemen. De slogan: Good decisions start with a good night's sleep. De campagne maakt gebruik van beeldmateriaal van politici die tijdens vergaderingen in slaap vallen.

Joep Verbunt, CEO Matt Sleeps: "Het idee is gewaagd en speelt in op iets herkenbaars: slechte nachtrust bij wereldleiders. De link met ons product is ijzersterk. Er zaten veel goede ideeën tussen, maar dit sprong eruit omdat het meteen een glimlach oproept én werkt als PR-stunt."

Van pitch naar paginagrote advertentie

Na terugkomst uit Cannes bracht Matt Sleeps het concept direct tot uitvoering met advertenties in NRC, de Volkskrant en Het Parool. Daarin zijn onder meer Mark Rutte en Donald Trump slapend afgebeeld op een matras van het merk.

De pitch vond plaats op RTL Beach, waar de teams hun concepten live presenteerden. Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance en jurylid: "De live-pitch was voor ons een bloedsnelle creatieve van-nul-tot-honderd-acceleratie. Binnen een uur na onze aankomst op Nice Airport, gutste de creativiteit van ons podium zo het RTL Beach op door de pitches. Wanneer de adverteerder vervolgens met durf en daadkracht doorpakt bij de uitvoering van het winnende concept, zou ene John Hannibal Smith goedkeurend geknikt hebben."

Aandacht voor jong talent in reclame

De RA*W Vlieg Pitch is onderdeel van de jaarlijkse Cannes Summer Course en richt zich op het stimuleren van jong creatief talent. De organisatie benadrukt het belang van deze nieuwe generatie voor de toekomst van de creatieve sector.

De volledige aftermovie is hier te bekijken:

www.we-are-raw.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten

19-06-2025 | 15:00:00
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Quinten van Hoogdalem over zijn ervaringen tijdens het festival

Cannes 2025: Esther van Vliet en Steffi Boom over RA*W-pitch

17-06-2025 | 09:29:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink

14-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes

13-06-2025 | 12:30:00
n samenwerking met Matt Sleeps pitchen zij hun concept niet pas op het festival, maar al onderweg naar de Franse kustplaats.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.