
[RAW Countdown to Cannes] Raphael de Jong
RAW komt ook dit jaar met een mooie delegatie naar Cannes. Iedere dag stellen mensen uit de delegatie zich voor.
Wie ben je en wat doe je in de creatieve industrie?
Mijn naam is Raphael de Jong. Ik ben een strateeg en momenteel ‘inbetween-jobs’.
Wanneer ik Cannes zeg, welk woord komt dan als eerste in je op en waarom?
Lions! De awards natuurlijk!
Wat deed je toen je erachter kwam dat je mee kon doen aan de RAW Summer Course?
Ik won het gouden ticket. Dus ik was heel blij! Het was ook een beetje onverwacht, omdat ik dacht dat anderen misschien meer creatieve ideeën hadden. En eigenlijk was het grappig, ik was in de bus toen ik het telefoontje kreeg. Dus ik was een beetje in de war, maar heel blij en heel enthousiast!
Wat zijn je verwachtingen voor Cannes en waarom?
Veel gesprekken, ook mijn notitieboekje meenemen. Om alle inspiratie op te schrijven! En ook veel feestjes, want daar praat iedereen ook over.
Waar kijk je het meest naar uit?
Nou, eigenlijk heb ik naar enkele sprekers gekeken en er zijn enkele sprekers waar ik echt naar uitkijk! Steve Stoute. Hij is een van mijn grootste inspiratiebronnen en zijn boek heeft me in de reclamewereld gebracht, dus hopelijk kan ik hem zien. En ik wil ook graag Marcus Collins zien. Ik kijk ernaar uit om hen te zien spreken en geïnspireerd te worden door ze.
Zal je eindigen in de Gutter of ben je om 9 uur 's ochtends in het Palais?
Hopelijk beide! Dus ik zal waarschijnlijk in de Gutter eindigen en vroeg opstaan om in het Palais te zijn.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink
RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
Countdown to Cannes - Sindi Ibrisimovic, Alfred
Countdown to Cannes - Saber Aidarus
Gepubliceerd door: Saskia van Weert