Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip

[RA*W] Maak kennis met de creatieve crew van de Summercourse 2025

RA*W reist opnieuw af naar Cannes – dit keer met een frisse lichting creatief talent!

In aanloop naar het festival stelt MarketingReport je voor aan de delegatie van de RA*W Summercourse 2025. Maak kennis met de nieuwe generatie nieuwsgierige en creatieve geesten die Cannes van dichtbij gaan beleven. Vanuit het hart van de reclamewereld delen zij hun frisse blik en persoonlijke ervaringen.

Wie ben je en wat doe je in de creatieve industrie?

Mijn naam is Emily Oostveen en ik ben Creative Producer bij Crisp.

Als ik 'Cannes' zeg, wat is het eerste woord dat in je opkomt — en waarom?

Het eerste woord? Rosé! Mede dankzij jullie eigen aftermovie, haha. Maar als het iets serieuzer moet zijn: inspiratie. Ik heb gehoord dat 'de Kelder' dé plek is waar je je letterlijk én figuurlijk kunt onderdompelen in de beste cases van de crème de la crème uit de creatieve industrie. Ik kan dan ook niet wachten om daar zelf rond te lopen en het allemaal in levenden lijve te ervaren.

Wat zijn je verwachtingen van Cannes?

Ik verwacht een creatieve achtbaan — vol talks, workshops en inzichten die me bijblijven. Een week waarin ik non-stop geprikkeld word, met ideeën thuiskom waar ik direct mee aan de slag wil, en waarin ik waardevolle connecties opdoe met andere creatieven. Maar ook: een week waarin ik uit m'n bubbel stap, mezelf uitdaag, en zowel persoonlijk als professioneel groei. Kortom: een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.

Eindig je in de Gutter bar, of sta je om 9 uur scherp in het Palais?

Ik vrees het eerste, maar hoop op het laatste. De ambitie is er in ieder geval wel: om elke ochtend om 9 uur in de Kelder staan, geen moment of kans te missen, en alles uit het Lions Festival halen wat erin zit. Dus van inspiratie tot inzichten (en misschien een beetje rosé).

Wat is het ene ding dat je absoluut moet inpakken voor Cannes?

Mijn zonnebril? Voor de zonovergoten dagen én handig om af en toe een kater mee te verbergen.

Waar kijk je het meest naar uit: de talks, de mensen of het strand?

De talks, de mensen én het strand? Ik kan eigenlijk niet kiezen. Maar ik verheug me wel echt heel erg op de inspirerende talks, van interessante creatieve, die hopelijk plaatsvinden ook op het strand ;)

Welke spreker of merk hoop je dit jaar te zien?

Ik had stiekem al even gespiekt en zag dat Tor Myrhen, VP of Marketing Communications bij Apple, komt spreken. Ik ben ontzettend benieuwd naar zijn inzichten en verhalen. Hoe gaaf is het om een exclusief kijkje te krijgen in de strategieën en werelden van zulke invloedrijke merken? Deze sessie wil ik in ieder geval niet missen.

Welk merk is volgens jou op dit moment creatief gezien echt on fire?

Een merk waar ik echt fan van ben, is Glossier. In nog geen tien jaar zijn ze uitgegroeid tot een wereldspeler. Ze zijn sterk, consistent en vernieuwend — van hun winkels en producten tot hun campagnes. Alles doen ze met aandacht, en dat zie je in elk detail. Glossier volg ik dus al jaren op de voet.

Wat betekent creativiteit voor jou in één woord?

Experimenteren

Hoeveel nachtjes nog slapen?

Nog 2 nachtjes!

Nieuwsgierig naar meer? Volg RA*W op Instagram voor exclusieve achter de schermen content, live stories, en krijg direct mee waar de RA*W Summercourse allemaal mee bezig is tijdens het Cannes Lions Festival.

www.we-are-raw.com

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.