
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
[RA*W] Maak kennis met de creatieve crew van de Summercourse 2025
RA*W reist opnieuw af naar Cannes – dit keer met een frisse lichting creatief talent!
In aanloop naar het festival stelt MarketingReport je voor aan de delegatie van de RA*W Summercourse 2025. Maak kennis met de nieuwe generatie nieuwsgierige en creatieve geesten die Cannes van dichtbij gaan beleven. Vanuit het hart van de reclamewereld delen zij hun frisse blik en persoonlijke ervaringen.
Wie ben je en wat doe je in de creatieve industrie?
Mijn naam is Emily Oostveen en ik ben Creative Producer bij Crisp.
Als ik 'Cannes' zeg, wat is het eerste woord dat in je opkomt — en waarom?
Het eerste woord? Rosé! Mede dankzij jullie eigen aftermovie, haha. Maar als het iets serieuzer moet zijn: inspiratie. Ik heb gehoord dat 'de Kelder' dé plek is waar je je letterlijk én figuurlijk kunt onderdompelen in de beste cases van de crème de la crème uit de creatieve industrie. Ik kan dan ook niet wachten om daar zelf rond te lopen en het allemaal in levenden lijve te ervaren.
Wat zijn je verwachtingen van Cannes?
Ik verwacht een creatieve achtbaan — vol talks, workshops en inzichten die me bijblijven. Een week waarin ik non-stop geprikkeld word, met ideeën thuiskom waar ik direct mee aan de slag wil, en waarin ik waardevolle connecties opdoe met andere creatieven. Maar ook: een week waarin ik uit m'n bubbel stap, mezelf uitdaag, en zowel persoonlijk als professioneel groei. Kortom: een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.
Eindig je in de Gutter bar, of sta je om 9 uur scherp in het Palais?
Ik vrees het eerste, maar hoop op het laatste. De ambitie is er in ieder geval wel: om elke ochtend om 9 uur in de Kelder staan, geen moment of kans te missen, en alles uit het Lions Festival halen wat erin zit. Dus van inspiratie tot inzichten (en misschien een beetje rosé).
Wat is het ene ding dat je absoluut moet inpakken voor Cannes?
Mijn zonnebril? Voor de zonovergoten dagen én handig om af en toe een kater mee te verbergen.
Waar kijk je het meest naar uit: de talks, de mensen of het strand?
De talks, de mensen én het strand? Ik kan eigenlijk niet kiezen. Maar ik verheug me wel echt heel erg op de inspirerende talks, van interessante creatieve, die hopelijk plaatsvinden ook op het strand ;)
Welke spreker of merk hoop je dit jaar te zien?
Ik had stiekem al even gespiekt en zag dat Tor Myrhen, VP of Marketing Communications bij Apple, komt spreken. Ik ben ontzettend benieuwd naar zijn inzichten en verhalen. Hoe gaaf is het om een exclusief kijkje te krijgen in de strategieën en werelden van zulke invloedrijke merken? Deze sessie wil ik in ieder geval niet missen.
Welk merk is volgens jou op dit moment creatief gezien echt on fire?
Een merk waar ik echt fan van ben, is Glossier. In nog geen tien jaar zijn ze uitgegroeid tot een wereldspeler. Ze zijn sterk, consistent en vernieuwend — van hun winkels en producten tot hun campagnes. Alles doen ze met aandacht, en dat zie je in elk detail. Glossier volg ik dus al jaren op de voet.
Wat betekent creativiteit voor jou in één woord?
Experimenteren
Hoeveel nachtjes nog slapen?
Nog 2 nachtjes!
Nieuwsgierig naar meer? Volg RA*W op Instagram voor exclusieve achter de schermen content, live stories, en krijg direct mee waar de RA*W Summercourse allemaal mee bezig is tijdens het Cannes Lions Festival.
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes
Countdown to Cannes - Sindi Ibrisimovic, Alfred
Countdown to Cannes - Saber Aidarus
Countdown to Cannes - Myra Bax
Countdown to Cannes - Mariia Buchkaryk, OMD
Gepubliceerd door: Daan Dekkers