Qmusic verhuist naar Mediavaert (Duivendrecht)

De radiozender Qmusic is verhuisd naar Mediavaert, het gebouw waar DPG Media al haar bedrijfsonderdelen vestigt in Duivendrecht. In de maand mei zijn nagenoeg alle andere bedrijfsonderdelen waaronder de kranten, tijdschriften, advertentie- en andere afdelingen naar dit gebouw verhuisd. In juli 2024 is de verwachting dat radiozender Joe ook hiernaar zal verhuizen (deze zetelt nog in de drukkerij van DPG Media, vlak naast Mediavaert).

Qmusic zetelde sinds 2009 op de bovenste verdieping van de Kauwgomballenfabriek in Amsterdam (Overamstel). De studio’s van Mediavaert bieden meer ruimte voor het maken van content om luisteraars te inspireren, informeren en entertainen, wat past bij de filosofie van zowel Qmusic als JOE.

Studio’s

Mediavaert biedt twee studio’s voor Qmusic en twee studio’s voor JOE. Daarnaast is er voor artiesten een studio om live te spelen en biedt het pand ruimte voor het organiseren van intieme concerten zoals the Qube van Qmusic. De studio's bieden ruimte om radio te combineren met online content.

Robert Bernink, directeur radio bij DPG Media: “Na de uitbreiding van het radio-portfolio van DPG Media en de start van JOE op een landelijke frequentie in september 2023, is de verhuizing naar Mediavaert een volgende fase voor het Radioteam van DPG Media. Ik ben ervan overtuigd dat dit nieuwe onderkomen nog meer recht gaat doen aan het vakmanschap en de gedrevenheid van de teams van zowel Qmusic als JOE en we hierdoor nog beter in staat zijn om aansprekende content te maken met en voor onze luisteraars.”

Mattie Valk en Marieke Elsinga

In de studio waar onder andere de Qmusic-ochtendshow wordt gemaakt, wordt gewerkt met in-ears en DPA headsets, wat zorgt voor meer bewegingsruimte. Mattie Valk en Marieke Elsinga kunnen daardoor ook content maken van alles wat er achter de schermen gebeurt. Hiermee zijn zij sinds de start in 2018 uniek in Nederland. De studio is ontworpen vanuit de gedachte het maakproces en het liveproces te combineren en deze werelden dichter bij elkaar te brengen. Fans van de show krijgen een beter inkijkje in het leven van Mattie Valk, Marieke Elsinga, nieuwslezeres Anne-Marie Rozing en de manier waarop de show gemaakt wordt. Het team achter de schermen krijgt hiermee een grotere rol in de content die gemaakt wordt.

Foto credits: Ben Verveld/DPG Media

www.dpgmedia.nl

www.qmusic.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.