Publicis lanceert vervolgonderzoek naar LGBTQ+ in reclame

Publicis Groupe Nederland heeft de tweede editie van het landelijke onderzoek Brands, Pride & Advertising gelanceerd. Het onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met MSi en Publicis Insights, brengt in kaart hoe LGBTQ+-representatie in reclame wordt waargenomen door zowel vakgenoten als het brede publiek. De initiatiefnemer is Pride Is Not (Just) An Ad, de interne queer belangenorganisatie van Publicis Groupe.

Met het onderzoek wil de organisatie inzicht krijgen in vragen als: wordt zichtbaarheid als oprecht ervaren of als tokenisme? En volstaat een Pride-campagne, of wordt structurele representatie buiten de Pride-maand verwacht?

Input uit de sector en samenleving

Het onderzoek nodigt creatieven, LGBTQ+-personen en consumenten uit om hun mening te delen over hoe merken omgaan met inclusieve communicatie. De uitkomsten worden op 27 juni gepresenteerd tijdens het ADsterdam Festival of Creativity. Daar worden de resultaten besproken in een panel met vertegenwoordigers uit de creatieve industrie.

Het doel is om transparantie te bevorderen en merken aan te moedigen tot blijvende betrokkenheid, ook buiten de Pride-periode.

Het invullen van de enquête duurt slechts 5 à 10 minuten.

www.publicisgroupe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Toblerone en LePub zetten in op échte chocolademomenten

19-05-2025 | 13:55:00
In samenwerking met LePub laat het iconische Zwitserse merk zien hoe mensen écht van chocolade genieten: zonder gêne en zonder regels.

Eerste namen bekend voor ADsterdam Creativity Festival 2025

29-04-2025 | 11:16:07
Het festival, georganiseerd door Publicis Groupe Nederland met ADCN | Club for Creativity en Soundsright, brengt de creatieve industrie samen.

Jordi van de Bovenkamp naar TBWA\NEBOKO

08-04-2025 | 08:06:00
Jordi van de Bovenkamp naar TBWA\NEBOKO. Hij was drie jaar lang Executive Creative Director bij Boomerang

Publicis Groupe NL versterkt focus op merkactivaties

02-04-2025 | 11:12:00
Publicis Groupe Nederland breidt in 2025 zijn activiteiten uit met een in-house Brand Activations-team.

ADNIGHT BXL onthult programma voor eerste editie in Brussel

28-03-2025 | 10:27:49
De deelnemende bureaus vertegenwoordigen sectoren als reclame, productie, digitaal, design en media.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.