Publicis lanceert vervolgonderzoek naar LGBTQ+ in reclame

Publicis Groupe Nederland heeft de tweede editie van het landelijke onderzoek Brands, Pride & Advertising gelanceerd. Het onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met MSi en Publicis Insights, brengt in kaart hoe LGBTQ+-representatie in reclame wordt waargenomen door zowel vakgenoten als het brede publiek. De initiatiefnemer is Pride Is Not (Just) An Ad, de interne queer belangenorganisatie van Publicis Groupe.

Met het onderzoek wil de organisatie inzicht krijgen in vragen als: wordt zichtbaarheid als oprecht ervaren of als tokenisme? En volstaat een Pride-campagne, of wordt structurele representatie buiten de Pride-maand verwacht?

Input uit de sector en samenleving

Het onderzoek nodigt creatieven, LGBTQ+-personen en consumenten uit om hun mening te delen over hoe merken omgaan met inclusieve communicatie. De uitkomsten worden op 27 juni gepresenteerd tijdens het ADsterdam Festival of Creativity. Daar worden de resultaten besproken in een panel met vertegenwoordigers uit de creatieve industrie.

Het doel is om transparantie te bevorderen en merken aan te moedigen tot blijvende betrokkenheid, ook buiten de Pride-periode.

Het invullen van de enquête duurt slechts 5 à 10 minuten.

www.publicisgroupe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Deepti Velury CEO Global Production bij Publicis Groupe

06-10-2025 | 10:40:03
In deze rol gaat Velury leidinggeven aan de contentstudio’s, internationale productiehubs en AI-platforms van het bedrijf

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.