
Publicis Groupe verhoogt verwachtingen na sterk eerste halfjaar
De omzet steeg met 10 procent, de autonome nettowinstgroei bedroeg 5,9 procent
Publicis Groupe heeft in het tweede kwartaal van 2025 beter dan verwachte resultaten geboekt. De omzet steeg met tien procent, en de autonome nettowinstgroei bedroeg 5,9 procent. Daarmee presteerde het bedrijf beter dan branchegenoten en overtrof het zijn eigen vijfjarige gemiddelde groeipercentage van 4,9 procent.
De sterke cijfers zijn aanleiding voor Publicis om de groeiverwachting voor heel 2025 opwaarts bij te stellen naar een autonome groei van dicht bij vijf procent. Daarbij verwijst het bedrijf naar een reeks belangrijke klantwinsten en aanhoudend momentum wereldwijd.
In het eerste halfjaar realiseerde Publicis een record bedrijfsresultaatmarge van 17,4 procent, ondanks voortdurende investeringen in talent en capaciteiten. De verwaterde winst per aandeel steeg met 3,8 procent tot 3,51 euro. De vrije kasstroom nam met 11,3 procent toe tot 828 miljoen euro.
Stabiele groei in alle regio’s
In het tweede kwartaal was sprake van stabiele groei in alle belangrijke markten: de Verenigde Staten groeiden met 5,3 procent, Europa met 4,6 procent en de regio Azië-Pacific met 5,7 procent.
Publicis wijt een groot deel van het succes aan een uitzonderlijke reeks grote klantwinsten, die bijdragen aan de wereldwijde stijging van het marktaandeel.
Arthur Sadoun, voorzitter en CEO van Publicis Groupe: "In een uitdagend macro-economisch klimaat boekte Publicis een zeer sterk tweede kwartaal. We realiseerden tien procent omzetgroei, wat leidde tot 5,9 procent autonome nettowinstgroei en wederom een voorsprong van 800 basispunten ten opzichte van de concurrentie."
Vooruitblik: verdere groei en investeringen
Sadoun benadrukte het vermogen van Publicis om nieuwe klanten aan te trekken en strategische prioriteiten uit te voeren. "Ondanks aanhoudende onzekerheid hebben we in het eerste halfjaar meer dan twaalf belangrijke nieuwe accounts gewonnen. Dat is aanleiding om onze groeiverwachting opwaarts bij te stellen. Wij zijn bij uitstek in staat om klanten direct toepasbare oplossingen te bieden waarmee zij hun business kunnen laten groeien."
Publicis bevestigde ook zijn doelstelling om in 2025 opnieuw marktleidende financiële prestaties te leveren, met een operationele marge van iets boven de achttien procent en een vrije kasstroom van circa 1,9 miljard euro.
Het bedrijf blijft inzetten op gerichte overnames, vooral in de domeinen AI en data, om zijn positie als ‘Category of One’ verder te versterken.
Sadoun: "Ik wil onze geweldige teams bedanken voor hun inzet in een uitdagende markt en onze klanten voor hun vertrouwen."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ADsterdam verwelkomt duizend creatieven in Amsterdam
Renault/Publicis genomineerd voor duurzaamheids Lion
Publicis Groupe wint wereldwijde mediabureaupitch van Mars
Boost je Buurt-campagne in samenwerking met Publicis Groupe
Kika Douglas en Karen Ballenden versterken LePub Amsterdam
Gepubliceerd door: Bas Vlugt