Publicis Groupe en Boomerang winnen Eurobest Grand Prix voor TheDropStore

Tijdens de Eurobest Awards op 13 december wisten Publicis Groupe en Boomerang de Grand Prix binnen te slepen in de categorie Design - Environmental/Social Impact.

Naast de Grand Prix sleepte Publicis Groupe twee andere nominaties binnen voor dezelfde campagne, net als twee nominaties voor het, met een al eerder bekroonde Cannes Lions en Grand Prix tijdens de ADCN awards, WikiTruth-project.

Bewustwording watercrisis

TheDropStore is een campagne die bewustwording creëert voor de watercrisis die ons op de voet volgt als er niets verandert in ons gedrag.

De Grand Prix en overige nominaties hiervoor zijn het resultaat van de nauwe samenwerking tussen Publicis Groupe, Boomerang en verschillende productiehuizen. Zo ontwierp PLANT samen met Publicis de verpakkingen en labels van TheDropStore. Street Media Factory was verantwoordelijk voor de fysieke producten en de creatie van de bijbehorende dozen. Massive Music en Soundsright droegen bij aan het geluidsontwerp voor online assets en video's, terwijl Neverland, HUMN en OwOW hebben bijgedragen aan het ontwerp van het e-commerce platform en website.

WikiTruth-campagne

Met haar WikiTruth-campagne, die eerder al een bronzen Cannes Lions won in de Sustainable Development Goals (SDG)-categorie en maar liefst zes ADCN awards, streeft Publicis Groupe ernaar om de waarheid over de oorlog in Oekraïne aan het licht te brengen, in het bijzonder voor de Russische bevolking.

Eduardo Marques, Chief Creative Officer Publicis Groupe Benelux: "Het winnen van de Grand Prix tijdens de Eurobest Awards is een enorme prestatie. Dit laat zien dat de ideeën uit onze regio op internationaal niveau kunnen concurreren met de besten in hun klasse. Nog mooier is het om het te maken voor zo’n belangrijke klant als het Ministerie van Buitenlandse Zaken, en voor een belangrijk doel: de waarde van ons water in de hele wereld. Bravo, team!”

www.publicisgroupe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Publicis Groupe wint wereldwijde mediabureaupitch van Mars

11-06-2025 | 14:35:00
Publicis Groupe neemt het wereldwijde mediabudget van Mars over van WPP. De overeenkomst, ter waarde van ongeveer 1,7 miljard dollar

Boost je Buurt-campagne in samenwerking met Publicis Groupe

10-06-2025 | 12:13:00
Gemeente Amsterdam is gestart met de derde editie van Boost je Buurt, een campagne die lokale impactondernemers in de stad ondersteunt.

Kika Douglas en Karen Ballenden versterken LePub Amsterdam

10-06-2025 | 11:55:00
LePub Amsterdam heeft twee functies binnen het bureau ingevuld. Kika Douglas is aangesteld als CCO en Karen Ballenden als General Manager

ADsterdam Creativity Festival maakt programma bekend

05-06-2025 | 15:25:20
Het evenement vindt op 27 juni plaats bij LIEF in Sloterdijk Amsterdam en wordt georganiseerd door Publicis Groupe

LU en Tim Senders starten videoserie over student en welzijn

04-06-2025 | 14:57:54
Tijdens de Week van de Mentale Gezondheid zetten Tim Senders en koekjesmerk LU zich in voor het welzijn van studenten. In een videoserie op social media

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.