Prazeres United lanceert campagnefilm voor clubshirt

Prazeres United, de door Nederlander Willem Mulders opgerichte voetbalclub voor kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro, heeft zijn eerste campagnefilm gelanceerd. De film, getiteld Morro dos Prazeres, ondersteunt de verkoop van clubshirts waarmee donaties worden opgehaald. De opbrengsten gaan naar faciliteiten, voedselpakketten en uitbreiding van het aantal kinderen dat kan deelnemen.

De shirts zijn beschikbaar via de website van Prazeres United.

Eerbetoon aan gemeenschap en veerkracht

De film laat het dagelijkse leven zien in de favela Prazeres en volgt hoofdrolspeler Vitinho, die ondanks persoonlijke tegenslagen elke training met een glimlach bezoekt. Regisseur Olivia Lonsdale werkte voor de productie nauw samen met lokaal talent, waaronder Director of Photography Maga Magalhães uit de wijk zelf.

Olivia Lonsdale: "We wilden dat de beelden zo authentiek mogelijk voelden. Van hoe de kinderen zich voortbewegen tot hoe families samenleven – elk shot is een weerspiegeling van de realiteit. Ik wist dat Vitinho de rol moest krijgen; hij belichaamt veerkracht en vastberadenheid."

Voetbal als bindmiddel

Met de campagnefilm en het clubshirt wil Prazeres United meer dan alleen fondsen werven. Het initiatief benadrukt de kracht van sport als sociaal bindmiddel en als middel om kinderen perspectief te bieden binnen hun eigen omgeving. De club ondersteunt inmiddels zo’n honderd kinderen, maar er is een wachtlijst. De nieuwe campagne moet helpen om de benodigde middelen te verzamelen om nog meer kinderen te bereiken.

De campagne is mede mogelijk gemaakt door TBWA\NEBOKO. Eerder werd bekend dat TBWA\NEBOKO zich als hoofdsponsor aan de club heeft verbonden. 

Credits:

Director: Olivia Lonsdale | DOP: Maga Magalhães | Producer: Minou Hiemstra | 1st AD: Fernando Pompeu | Focus Puller: Martin Kaufmann | 2nd AC: Maria Luiza Morgado de Melo | Gaffer: Wellington Rabelo | Best Boy: Diego Esteves | Sound technician: Vercino Vidal | Runner: José Francisco de Lima Junior | Runner: Fabio Aleixo Couto | Editor: Daan van Citters | Colorist: Vanessa Aparicio | Colour Producer: Bella Baillie | Post House | Grade: | Glassworks | Animation: Jagthund | Music: Rogê | Sound design: David Coehorst | Special thanks to: Vitinho, Kauana, Lorrane, Thais, Ivan Geraldo da Silva, Lázaro Guilherme Santos, Tinho, Otávio Bernardo, Charles Siqueira | Made possible by: Willem Mulders, Prazeres United, SAMP - Associação de Moradores do Morro dos Prazeres, TBWA

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion; LePub Brons met Heineken

18-06-2025 | 15:38:00
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile

TBWA\NEBOKO maakt zomercampagne voor McDonald’s

17-06-2025 | 15:55:00
De campagne draait om het delen van kleine gebaren van aandacht, zoals een glimlach of een extra McNugget bij een portie van negen.

TBWA\NEBOKO en McDonald's op Cannes Media-shortlist

16-06-2025 | 09:45:00
Met Maccie in de McDonald’s App stuur je geen betaalverzoek, maar een trakteerverzoek.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

10-06-2025 | 15:22:46
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.