Popcorn Stories ontwikkelt internationale tv-commercial voor Kijkwijzer

Popcorn Stories heeft een internationale commercial ontwikkeld voor de Stichting NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer. Kijkwijzer is in Nederland bekend met zijn classificatiepictogrammen bij tv-zenders, streamingdiensten en in de bioscoop om te waarschuwen voor geweld, seks, taalgebruik, discriminatie en andere zaken die voor minderjarigen mogelijk schadelijk kunnen zijn.

NICAM is het Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audivisuele Media, waarbij de commerciële omroepen, NPO, Filmdistributeurs, Bioscopen, Entertainment resellers en overheid zich hebben verenigd voor zelfregulering.

Zenders voor het buitenland

De pictogrammen van Kijkwijzer beginnen ook steeds meer buiten Nederland zichtbaar te zijn, aangezien (vooral Amerikaanse) mediabedrijven als The Walt Disney Company, Paramount en Warner Bros. Discovery Nederland gebruiken voor de registratie van respectievelijk tv-zenders en streamingdiensten in andere landen.

Mede daarom heeft stichting NICAM een live-action tv-commercial laten maken. Deze is gericht op de internationale markt. De Kijkwijzer-commercial heeft als doel een brede internationale doelgroep van ouders en kinderen te voorzien van informatie over Kijkwijzer en waar ze terechtkunnen met hun vragen en klachten. De commercial is de komende maanden te zien op tvz-enders in heel Europa.

Michan Tolman, eigenaar en producer bij Popcorn Stories: "We kregen het goede nieuws over de toewijzing van dit project te horen toen we terug naar kantoor reden van onze eerste meeting met NICAM. Daar sprak veel vertrouwen uit. Uiteraard hebben we toen meteen een zak popcorn geopend om het te vieren. Vanaf de release zap ik regelmatig even naar verschillende internationale zenders onze creatie te bewonderen. Het is de eerste keer dat een door ons geproduceerde commercial in alle 26 Europese landen wordt uitgezonden.”

www.nicam.nl

www.popcornstories.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een DTP-Vormgever

04-07-2025 | 09:59:00
iO is per direct op zoek naar DTP-Vormgever - Campus Rotterdam

Antal van Pelt: Creativiteit doorbreekt taboes

04-07-2025 | 08:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Antal van Pelt over de werkwijze van het onafhankelijke bureau, de kracht van merkbeloftes die bij een organisatie passen

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

MediaMarkt kiest Serviceplan voor campagnes Benelux

03-07-2025 | 12:13:12
Het bureau ondersteunt de omnichannelstrategie van de retailer en levert creatieve concepten en productie op grote schaal.
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.