Popcorn Stories ontwikkelt internationale tv-commercial voor Kijkwijzer

Popcorn Stories heeft een internationale commercial ontwikkeld voor de Stichting NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer. Kijkwijzer is in Nederland bekend met zijn classificatiepictogrammen bij tv-zenders, streamingdiensten en in de bioscoop om te waarschuwen voor geweld, seks, taalgebruik, discriminatie en andere zaken die voor minderjarigen mogelijk schadelijk kunnen zijn.

NICAM is het Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audivisuele Media, waarbij de commerciële omroepen, NPO, Filmdistributeurs, Bioscopen, Entertainment resellers en overheid zich hebben verenigd voor zelfregulering.

Zenders voor het buitenland

De pictogrammen van Kijkwijzer beginnen ook steeds meer buiten Nederland zichtbaar te zijn, aangezien (vooral Amerikaanse) mediabedrijven als The Walt Disney Company, Paramount en Warner Bros. Discovery Nederland gebruiken voor de registratie van respectievelijk tv-zenders en streamingdiensten in andere landen.

Mede daarom heeft stichting NICAM een live-action tv-commercial laten maken. Deze is gericht op de internationale markt. De Kijkwijzer-commercial heeft als doel een brede internationale doelgroep van ouders en kinderen te voorzien van informatie over Kijkwijzer en waar ze terechtkunnen met hun vragen en klachten. De commercial is de komende maanden te zien op tvz-enders in heel Europa.

Michan Tolman, eigenaar en producer bij Popcorn Stories: "We kregen het goede nieuws over de toewijzing van dit project te horen toen we terug naar kantoor reden van onze eerste meeting met NICAM. Daar sprak veel vertrouwen uit. Uiteraard hebben we toen meteen een zak popcorn geopend om het te vieren. Vanaf de release zap ik regelmatig even naar verschillende internationale zenders onze creatie te bewonderen. Het is de eerste keer dat een door ons geproduceerde commercial in alle 26 Europese landen wordt uitgezonden.”

www.nicam.nl

www.popcornstories.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.