Plan International en Springbok genereren dromen voor meer meisjesrechten
Zelfs anno 2024 is Internationale Vrouwendag een absolute noodzaak. Op veel plaatsen in de wereld hebben meisjes nog niet het recht om vrij te dromen. Daarom sloegen Plan International België en Springbok de handen ineen om met Artificiële Intelligentie deze onbereikbare dromen nu toch te genereren. Met deze droomfabriek willen ze onze beleidsmakers aanzetten om actie te ondernemen voor meer meisjesrechten.
Springbok heeft voor Plan International België een AI-tool gecreëerd die toelaat om dromen voor meisjesrechten te transformeren tot krachtige beelden. Iedereen kan op de site van Plan International België een droom ingeven waar elk meisje recht op zou moeten hebben. Deze wordt dan met generatieve AI meteen tot leven gebracht in een uniek en gepersonaliseerd droombeeld. Droom je dat elk meisje toegang heeft tot onderwijs? Dat ze kan trouwen met wie ze zelf wil? De AI-tool genereert het droombeeld dat erbij hoort.
“Dankzij de synergie tussen AI en creativiteit zijn we erin geslaagd de beelden te creëren die we voor ogen hadden. Onze tool, die OpenAI met DALL-E integreert, stelt ons in staat om dromen voor meisjesrechten om te zetten in krachtige beelden.”, verklaart Evelyne Van Cleven die voor Plan International België het project leidt.
Sammy Colson, CEO van Springbok: “Deze combinatie van purpose en technologie illustreert waar Springbok als digitaal en creatief bureau voor positieve groei voor staat. Door technologie te combineren met passie voor maatschappelijke verandering, laten we zien hoe creativiteit en digitale oplossingen een echte impact kunnen hebben."
Om brede steun op te bouwen voor gendergelijkheid wordt de tool gepromoot op sociale media en via een DOOH campagne. Op Internationale Vrouwendag roept Plan International België dan ook iedereen op een eigen droom te genereren. Evelyne Van Cleven: “Laten we de kracht van dromen samen met de kracht van technologie gebruiken om meisjesrechten een boost te geven."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace
Bronzen Euro Effie maakt Joe Public Belgium’s Most Effective Agency
[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant
[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Consultant
[Vacatures] Springbok zoekt een Lead SEO & GEO
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong