
Pinchhitters lanceert door AI geproduceerd EK-nummer: DepAI
In de aanloop naar de tweede groepswedstrijd van Oranje brengt media-activatiebureau Pinchhitters de single DepAI uit. Een EK-hit die volledig door kunstmatige intelligentie is geproduceerd en binnen een paar uur vanaf het eerste idee is gerealiseerd.
De titel DepAI verwijst daarbij subtiel naar Memphis Depay, de meest scorende spits in Oranje.
Robbert van Loon, mede-oprichter van Pinchhitters: " We hebben gemerkt dat AI ons goed kan helpen in het creatieve proces, zowel voor onze eigen projecten als voor klanten. In de creatiefase van campagnes zetten we AI in om frisse ideeën en nieuwe invalshoeken te vinden, ook visueel. Met DepAI wilden we laten zien wat er mogelijk is wanneer technologie en creativiteit samenkomen. Een idee dat ontstond tijdens de vrijmibo, of derde helft zoals wij het noemen, is dankzij AI binnen een paar uur tot leven gebracht. En als je je bedrijf Pinchhitters noemt, moeten we natuurlijk ook wel zichtbaar zijn bij grote voetbalevents."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Geen campagne is hetzelfde
Mediamix draait niet alleen om bereik, maar om scoringsdrift
Pinchhitters introduceert de Scoren op Strava-club
[Column] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Smart Location Targeting via Facebook, Instagram & TikTok
[Column] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Kassagericht scoren in Q4
Gepubliceerd door: Saskia van Weert