Persuade ontwikkelt ondergoedcampagne voor Zeeman
Zeeman heeft een campagne gelanceerd waarbij sport- en hobbyclubs uit Nederland poseren in hun ondergoed. Deelnemende clubs ontvangen een bijdrage voor de clubkas. De actie is onderdeel van een bredere strategie waarin Zeeman klanten centraal stelt in de communicatie.
Clubs tonen lef voor de camera
De oproep liep van 4 tot en met 13 april en leverde ruim driehonderd aanmeldingen op. Uiteindelijk zijn vier clubs geselecteerd: Zee Zwemmers Egmond, TopJudo Amsterdam, roller derby team Pink Peril uit Heerlen en popkoor Repeat uit Duiven. Zij deden mee aan de fotoshoot en ontvingen elk duizend euro voor hun clubkas.
Kasper Figee, marketingmanager bij Zeeman: "We krijgen al jaren aanvragen van verenigingen voor sponsoring. Deze keer hebben we het omgedraaid: we geven clubs de kans om zélf zichtbaar te worden én tegelijk iets op te halen voor hun club. Meedoen vraagt misschien een beetje lef, maar het zorgt ook voor trots en verbinding."
Campagne toont klanten in plaats van modellen
Zeeman kiest er bewust voor om geen professionele modellen te gebruiken. In plaats daarvan staan klanten zelf op de foto, in lijn met eerdere campagnes.
Michiel Rijshouwer, Creative Director bij Persuade: "Zeeman heeft goed ondergoed voor iedereen. En wil mensen laten zien zoals ze écht zijn: zelfverzekerd en blij met zichzelf. Daarmee geeft Zeeman een krachtig statement af: iedereen is mooi zoals hij of zij is. En als klant zie je zo veel beter hoe het ondergoed echt staat."
De campagne is ontwikkeld door Persuade en te zien vanaf 13 juni op televisie en online.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade
Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta
Antal van Pelt: De next grote luxe: niet gevonden worden
[Vacatures] Persuade zoekt een AI Creator
[Vacatures] Persuade zoekt een Junior Projectmanager
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA
Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december
Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI
Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne
Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen