Persuade ontwikkelt ondergoedcampagne voor Zeeman

Zeeman heeft een campagne gelanceerd waarbij sport- en hobbyclubs uit Nederland poseren in hun ondergoed. Deelnemende clubs ontvangen een bijdrage voor de clubkas. De actie is onderdeel van een bredere strategie waarin Zeeman klanten centraal stelt in de communicatie.

Clubs tonen lef voor de camera

De oproep liep van 4 tot en met 13 april en leverde ruim driehonderd aanmeldingen op. Uiteindelijk zijn vier clubs geselecteerd: Zee Zwemmers Egmond, TopJudo Amsterdam, roller derby team Pink Peril uit Heerlen en popkoor Repeat uit Duiven. Zij deden mee aan de fotoshoot en ontvingen elk duizend euro voor hun clubkas.

Kasper Figee, marketingmanager bij Zeeman: "We krijgen al jaren aanvragen van verenigingen voor sponsoring. Deze keer hebben we het omgedraaid: we geven clubs de kans om zélf zichtbaar te worden én tegelijk iets op te halen voor hun club. Meedoen vraagt misschien een beetje lef, maar het zorgt ook voor trots en verbinding."

Campagne toont klanten in plaats van modellen

Zeeman kiest er bewust voor om geen professionele modellen te gebruiken. In plaats daarvan staan klanten zelf op de foto, in lijn met eerdere campagnes.

Michiel Rijshouwer, Creative Director bij Persuade: "Zeeman heeft goed ondergoed voor iedereen. En wil mensen laten zien zoals ze écht zijn: zelfverzekerd en blij met zichzelf. Daarmee geeft Zeeman een krachtig statement af: iedereen is mooi zoals hij of zij is. En als klant zie je zo veel beter hoe het ondergoed echt staat."

De campagne is ontwikkeld door Persuade en te zien vanaf 13 juni op televisie en online.

www.persuade.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Antal van Pelt: De next grote luxe: niet gevonden worden

14-10-2025 | 10:50:00
Marketing Mores – een maandelijkse column over de ongeschreven regels, gebruiken en cultuur van de branche. In deze editie vertelt Antal van Pelt over de toekomst van branding

[Vacatures] Persuade zoekt een AI Creator

14-10-2025 | 08:07:00
Persuade is per direct op zoek naar AI Creator - 28-40 uur p/w

[Vacatures] Persuade zoekt een Junior Projectmanager

13-10-2025 | 11:32:00
Persuade is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager (28-32 uur p/w)

[Vacatures] Persuade zoekt een AI Designer & Video Editor

09-10-2025 | 08:31:00
Persuade is per direct op zoek naar AI Designer & Video Editor (28-40 uur p/w)

Rosanne Prinsen: Echte verhalen maken campagne Monuta sterk

18-09-2025 | 12:12:00
Rosanne Prinsen en Antal van Pelt zijn in gesprek gegaan met Peter Wybenga over de aanpak van Monuta om afscheid bespreekbaar te maken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.