Patrick Lodiers en Bas Nuissl lanceren 21cm

Patrick Lodiers (onder andere De Donor Show, Over Mijn Lijk, De Lama’s en de Nieuws BV) en Bas Nuissl (onder andere Red Cell Not Just Film, Brand New Telly, BuckleUp) bundelen hun krachten en lanceren 21cm – een content- en ideeënbureau dat impactvolle concepten wil creëren om hoofd en hart met elkaar te verbinden.

De naam is geïnspireerd op een uitspraak die wordt toegeschreven aan de Braziliaanse architect Oscar Niemeyer: De gemiddelde afstand tussen het hoofd en het hart is 21centimeter. Maar voor veel mensen is dat de meest lastigste afstand om te overbruggen.
En precies daar ligt de missie van 21cm: ideeën ontwikkelen die niet alleen slim en creatief zijn, maar die écht raken en mensen in beweging brengen.

Bureau wil grote thema's op de kaart zetten


21cm bedenkt en maakt concepten waarmee het bureau grote thema’s op de kaart wil zetten. Of het nu gaat om maatschappelijke kwesties, overheidscommunicatie of merken die iets te vertellen hebben: alles begint met bewustzijn, denkt 21cm. 
Patrick Lodiers over 21cm: "Je kunt een onderwerp als bijvoorbeeld orgaandonatie, ziektes of de dood loodzwaar en belerend brengen, maar dan haakt iedereen af. Als je het met oprechte nieuwsgierigheid, de juiste toon en verrassend aanpakt, bereik je juist veel meer. Je moet een onderwerp serieus nemen, maar dat betekent niet dat je mensen in een kramp moet duwen. Inspireren en motiveren werkt beter dan beleren."
 
Bas Nuissl: "Voor ons draait het om verhalen met betekenis, maar altijd met een randje. We zoeken de grens op tussen creativiteit en maatschappelijke relevantie. Of het nu gaat om een merk, een campagne of een idee dat de wereld beter maakt – als het hoofd en hart niet samenkomen, is het gewoon niet goed genoeg."

Grassa kiest Cogonez als strategisch communicatiepartner

13-05-2025 | 16:01:00
Cogonez gaat de communicatie verzorgen voor Grassa, een bedrijf dat gras-eiwit produceert als lokaal alternatief voor geïmporteerde soja.

Lara Sari uitgeroepen tot Rotterdam Creative Talent 2025

13-05-2025 | 14:39:55
De award, een initiatief van de gemeente Rotterdam en Agency at Night, wordt jaarlijks toegekend aan een veelbelovende jonge maker uit de stad.

Tigerduck Agency verbindt doelgroepen op basis van mindset

13-05-2025 | 14:24:00
Een groep van 24 jonge makers van de Belgian Advertising School is gestart met Tigerduck Agency, een pop-up communicatiebureau dat zich richt op het verbinden van mensen met een vergelijkbare denkwijze.

Pim van Helten: Wij mixen AI en creativiteit live on stage

13-05-2025 | 10:47:00
[Interview] CEO van DPDK over het verbinden van makers en denkers tijdens Agency at Night

ADNIGHT groeit verder met partners en programma’s

13-05-2025 | 10:38:00
Na een succesvolle editie in Brussel richt het creatieve festival zich dit jaar opnieuw op de hoofdstad.

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.