Patrick Lodiers en Bas Nuissl lanceren 21cm

Patrick Lodiers (onder andere De Donor Show, Over Mijn Lijk, De Lama’s en de Nieuws BV) en Bas Nuissl (onder andere Red Cell Not Just Film, Brand New Telly, BuckleUp) bundelen hun krachten en lanceren 21cm – een content- en ideeënbureau dat impactvolle concepten wil creëren om hoofd en hart met elkaar te verbinden.

De naam is geïnspireerd op een uitspraak die wordt toegeschreven aan de Braziliaanse architect Oscar Niemeyer: De gemiddelde afstand tussen het hoofd en het hart is 21centimeter. Maar voor veel mensen is dat de meest lastigste afstand om te overbruggen.
En precies daar ligt de missie van 21cm: ideeën ontwikkelen die niet alleen slim en creatief zijn, maar die écht raken en mensen in beweging brengen.

Bureau wil grote thema's op de kaart zetten


21cm bedenkt en maakt concepten waarmee het bureau grote thema’s op de kaart wil zetten. Of het nu gaat om maatschappelijke kwesties, overheidscommunicatie of merken die iets te vertellen hebben: alles begint met bewustzijn, denkt 21cm. 
Patrick Lodiers over 21cm: "Je kunt een onderwerp als bijvoorbeeld orgaandonatie, ziektes of de dood loodzwaar en belerend brengen, maar dan haakt iedereen af. Als je het met oprechte nieuwsgierigheid, de juiste toon en verrassend aanpakt, bereik je juist veel meer. Je moet een onderwerp serieus nemen, maar dat betekent niet dat je mensen in een kramp moet duwen. Inspireren en motiveren werkt beter dan beleren."
 
Bas Nuissl: "Voor ons draait het om verhalen met betekenis, maar altijd met een randje. We zoeken de grens op tussen creativiteit en maatschappelijke relevantie. Of het nu gaat om een merk, een campagne of een idee dat de wereld beter maakt – als het hoofd en hart niet samenkomen, is het gewoon niet goed genoeg."

N=5 ontwikkelt vervolgcampagne voor De FinancieringsGids

24-07-2025 | 12:50:00
Met deze campagne bouwen de betrokken partijen verder aan het vergroten van de bekendheid en het inzicht in financieringsmogelijkheden voor ondernemers.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Studio Studio ontwikkelt campagne Zie je in Utrecht voor NFF

24-07-2025 | 12:16:00
In deze campagne staat Utrecht als thuisstad van het festival centraal.

[Vacatures] Megawatt zoekt een Promoter

23-07-2025 | 12:39:00
Megawatt is per direct op zoek naar Promoter - (Eindhoven)

[Vacatures] Lumiq zoekt een Business Development Manager

23-07-2025 | 10:16:00
Lumiq is per direct op zoek naar Business Development Manager

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.