Overname communicatiebureau Qiem door Tenderbureau Tender Valley

Tenderbureau Tender Valley heeft een meerderheidsbelang in communicatiebureau Qiem. Met de overname onderstreept Tender Valley de ambitie om net iets meer te zijn dan een klassiek aanbestedingsbureau.

Full-service communicatiebureau

Qiem is een full-service communicatiebureau, in 1998 opgericht door Bertus Trim. In 2008 voegt Albertino Silva zich bij Qiem bij de missie om merken een daadkrachtige stem te geven. Bij het omarmen, versterken en verleggen van identiteit. Met de schouders eronder. Eerlijk, nuchter en met lef. Kortom: geen woorden, maar daden.

Voor Qiems klanten verandert er niets

Marco Kooman, mede-eigenaar van Tender Valley: "Voor klanten van Qiem verandert er niets. Als je 25 jaar vakwerk qua grafische vormgeving, websites en drukwerk levert, doe je iets goed. Qiem biedt ons aanknopingspunten die helpen onze ambitie en visie te ontkiemen."

Karel Koppens, mede-eigenaar van Tender Valley: "Het is en, en, niet of, of. Qiem heeft waardevolle kennis en kunde die ons versterkt en vice versa. We kunnen de klanten van Tender Valley écht meerwaarde bieden."

Ook qua aansturing verandert er weinig. Albertino Silva neemt de dagelijkse leiding op zich en Bertus Trim zal waar nodig als klankbord fungeren. Bertus is een rasechte Rotterdammer, kent de stad en de stad hem.

Rotterdamse DNA

Qiem en Tender Valley ademen Rotterdam en kennen elkaar sinds 2019. Vier jaar later is de onderlinge relatie, het fundament voor het meerderheidsbelang, nog steeds ijzersterk. Een band die vanaf 1 september beklonken is. De welbekende kers op de taart.

www.tendervalley.nl

www.qiem.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Europese Commissie keurt overname van IPG door Omnicom goed

24-11-2025 | 14:50:00
De Europese Commissie heeft de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom Group onvoorwaardelijk goedgekeurd

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens

Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe

04-11-2025 | 14:41:26
De M&A-markt voor digitale bureaus ontwikkelt zich in hoog tempo. Dat bleek tijdens het gezamenlijke event van Dutch Digital Agencies (DDA) en Match Plan

Social mediabureau Team5pm overgenomen door Samy

09-10-2025 | 09:34:00
Het social media bureau Team5pm is overgenomen door Samy. Team5pm is actief vanuit Stockholm, Kaapstad en Warschau en het Amsterdamse hoofdkantoor.

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.