Only creative entrepreneurs neemt Leene Communicatie en VormVijf over

Only creative entrepreneurs neemt communicatiebureau Leene Communicatie en ontwerpbureau VormVijf over. Leene Communicatie en VormVijf helpen organisaties om met begrijpelijke en aantrekkelijke communicatie transities te versnellen en bij te dragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. De partners van Leene Communicatie en VormVijf blijven aan Only verbonden en blijven leidinggeven aan de bureaus. Ook de naam, werkwijze en identiteit van de bureaus blijven ongewijzigd.

Complexe sectoren

Opdrachtgevers van Leene Communicatie en VormVijf zijn vrijwel alle ministeries, diverse uitvoeringsorganisaties, inspecties, provincies en gemeenten. Daarnaast krijgen Leene Communicatie en VormVijf veel opdrachten van bedrijven die actief zijn in sterk gereguleerde markten. Denk aan verzekeringen, pensioenen en de arbeidsmarkt.

Frans de Vries, CEO van Only creative entrepreneurs: "Er zijn niet veel bureaus die werken aan betekenisvolle projecten in zowel de publieke als private markt, en daar ligt de kracht van Leene Communicatie en VormVijf. Het zijn complexe sectoren waarin het verbinden van organisaties met hun interne en externe stakeholders en doelgroepen cruciaal is. Ik ben daarom trots dat we beide bureaus kunnen verwelkomen bij de Only community."

Opmars in Nederland

Only creative entrepreneurs is bezig aan een opmars in Nederland. De organisatie bouwt via overnames in een hoog tempo aan een full-service digital netwerk. In 2023 zijn naast Leene Communicatie en VormVijf ook Branddoctors, Marcommit, NOISE en Videohelden onderdeel geworden van Only. Het full-service digital netwerk onderscheidt zich van vergelijkbare organisaties door bestaande bedrijfsculturen bij individuele bureaus te koesteren, en ondernemerschap te stimuleren.

Steffart Buijs, directeur-partner Leene Communicatie: "Door samen te werken kunnen we uitdagingen effectiever aanpakken en van nog meer toegevoegde waarde zijn voor opdrachtgevers." Samen met Peter van Apeldoorn en Frans Petersen, de andere directeur-partners van Leene Communicatie en VormVijf, blijft hij als ondernemer aan Only verbonden en leidinggeven aan beide bureaus. "Only stelt de ondernemerskracht van bureaus centraal in de strategie, en dat spreekt ons zeer aan. Dit is voor ons de belangrijkste reden dat we voor Only hebben gekozen."

www.only.nl

www.leenecommunicatie.nl

www.vormvijf.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Europese Commissie keurt overname van IPG door Omnicom goed

24-11-2025 | 14:50:00
De Europese Commissie heeft de overname van Interpublic Group (IPG) door Omnicom Group onvoorwaardelijk goedgekeurd

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens

Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe

04-11-2025 | 14:41:26
De M&A-markt voor digitale bureaus ontwikkelt zich in hoog tempo. Dat bleek tijdens het gezamenlijke event van Dutch Digital Agencies (DDA) en Match Plan

Social mediabureau Team5pm overgenomen door Samy

09-10-2025 | 09:34:00
Het social media bureau Team5pm is overgenomen door Samy. Team5pm is actief vanuit Stockholm, Kaapstad en Warschau en het Amsterdamse hoofdkantoor.

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.