Onderzoek: De Telegraaf populair bij zakelijke beslissers

Uit de Decision Makers Survey 2025 blijkt dat De Telegraaf een stevig bereik heeft onder zakelijke beslissers in Nederland. Het nieuwsmerk scoort met name hoog bij CFO’s, eigenaren en directeuren, en wordt gezien als belangrijke bron voor zakelijke informatie.

Vooral CFO’s gebruiken De Telegraaf intensief. Binnen deze groep, die een centrale rol speelt bij investeringen, financiële keuzes en strategische besluiten, vormt De Financiële Telegraaf (DFT) een vaste informatiebron. Met dagelijks beursnieuws, analyses en economische duiding sluit DFT direct aan op de praktijk van financiële topbeslissers.

Breed bereik in het bedrijfsleven

Boaz Shkolnik, directeur B2B bij Mediahuis Nederland: "De kracht van De Telegraaf zit in de breedte en de diepte van ons bereik. Met De Financiële Telegraaf zijn wij al jarenlang dé krant voor de CFO en de financiële top van Nederland. Tegelijkertijd weten we ook ondernemers en directies van micro-, mkb- en grootbedrijven te inspireren en te informeren. Die combinatie maakt De Telegraaf onmisbaar voor adverteerders: wij spreken alle lagen van het bedrijfsleven aan."

Naast de CFO’s bereikt De Telegraaf ook eindbeslissers die verantwoordelijk zijn voor de aanschaf van producten en diensten in uiteenlopende vakgebieden. Daarmee positioneert het nieuwsmerk zich als breed zakelijk platform.

Onderzoek naar zakelijke mediaconsumptie

De Decision Makers Survey is onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek en richt zich specifiek op het mediagebruik van zakelijke beslissers in Nederland, een doelgroep van ruim 1 miljoen mensen. Het onderzoek brengt het bereik van print, digitale replica’s, websites, apps, radio en televisie in kaart en wordt onder meer gebruikt voor de planning van business-to-businesscommunicatie.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Creatieve Designer

04-09-2025 | 08:44:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Junior Creatieve Designer - Amsterdam

NRC lanceert campagne over houvast in een wereld vol ruis

03-09-2025 | 14:35:00
NRC is gestart met een campagne die inspeelt op de effecten van de overvloed aan nieuws en desinformatie. De campagnefilm is ontwikkeld met We Agency

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Marketing Producer

01-09-2025 | 07:53:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Marketing Producer - Amsterdam

Mediahuis lanceert fellowship Journalistiek en Samenleving

27-08-2025 | 11:51:00
Mediahuis lanceert het fellowship Journalistiek en Samenleving, een initiatief om de rol van journalistiek te versterken in een veranderend medialandschap

Slam! vanaf 1 september ook op FM in Limburg

25-08-2025 | 15:33:00
Slam! is vanaf 1 september 2025 voor het eerst te beluisteren via FM in grote delen van Limburg
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.