ODB en KNVB lanceren campagne voor meidenvoetbal

Met de campagne willen Monica Geuze en de KNVB ouders stimuleren hun dochters te laten voetballen

De KNVB is gestart met een landelijke instroomcampagne om voetbalparticipatie onder meisjes te vergroten. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau ODB (ON A DAILY BASIS), is gericht op ouders van kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Monica Geuze is het gezicht van de campagne. Als moeder van een voetballende dochter deelt zij haar persoonlijke ervaring, om ouders te inspireren hun dochters aan te melden bij een club.

Voetbal is de populairste sport onder kinderen in Nederland. De KNVB ziet dat het aantal voetballende meisjes minder snel groeit dan het aantal jongens. Met deze campagne wil de bond die kloof verkleinen. De campagne is zichtbaar via social media, televisie, out-of-home en andere media.

Monica Geuze brengt persoonlijke betrokkenheid

ODB ontwikkelde de campagne in samenwerking met de KNVB, voor het vierde jaar op rij. De focus ligt dit jaar op meidenvoetbal. Monica Geuze helpt als boegbeeld bij het overbrengen van het plezier en de verbindende kracht van de sport. Monica Geuze: "Voetbal brengt mensen samen, het brengt plezier voor het hele gezin, je leert nieuwe mensen kennen op de club en je hebt meer routine en vastigheid in je week."

Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal bij de KNVB: "Voetbal is plezier, verbinding en ontwikkeling – voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of niveau. Ieder kind verdient de kans om het voetbal te ontdekken van jongs af aan. Met deze campagne gaan we er samen voor zorgen dat er meer meiden het veld op gaan, wat moet gaan zorgen voor een betere verhouding tussen het aantal actieve jongens en meiden binnen een vereniging."

Open Training OranjeLeeuwinnen onderdeel campagne

De Open Training van het Nederlands elftal voor vrouwen op zondag 6 april stond ook in het teken van de campagne. Ouders en kinderen kregen daar de kans om de sfeer rond het vrouwenvoetbal te ervaren en de OranjeLeeuwinnen in actie te zien.

WhatsApp-tool helpt ouders bij oriëntatie

Naast de zichtbaarheid van Monica Geuze introduceert de KNVB een WhatsApp-tool die ouders helpt om te ontdekken of voetbal iets is voor hun kind. Via een reeks vragen en informatie krijgen ouders advies op maat en worden ze begeleid bij het aanmelden bij een vereniging in de buurt.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Sandra Bold: Emotie en humor winnen terrein in campagnes

03-07-2025 | 08:56:00
Tijdens een gesprek deelde Sandra Bold, Chief Creative Officer bij VML Netherlands, haar inzichten naar aanleiding van het Cannes Lions Festival

Piet Hein Smit krijgt 350.000 euro van Candid na conflict over overname XXS

02-07-2025 | 16:21:00
Candid moet oud-reclamemaker Piet Hein Smit naar schatting 350.000 euro betalen voor zijn aandelen in XXS, het bureau dat onder meer werkte voor HEMA, EasyJet en het Rode Kruis

Dagelijkse leiding Zandbeek naar zeskoppig team

02-07-2025 | 11:14:00
De dagelijkse leiding van het bureau komt in handen van zes teamleden, waaronder Violette van Zandbeek.

Elsbeth Wesselink: Wat ik leerde van de NAVO-top

02-07-2025 | 10:23:26
AI is geen magische raadmachine. Het is ook geen spelletje ‘kijk maar wat eruit komt’. Het is precisie, het is creatieve directie in tekstvorm.

[Vacancy] Wenneker Amsterdam has a position for Video Editor

02-07-2025 | 10:09:00
Wenneker Amsterdam is directly looking for Video Editor - Full-time · Amsterdam
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.