Ocean Outdoor krijgt DOOH-contract bij Gunwharf Quays
Ocean Outdoor is aangesteld om een nieuw premium digital out-of-home-scherm te exploiteren bij Gunwharf Quays in Portsmouth. Met het contract breidt het mediabedrijf zijn aanwezigheid uit op belangrijke retail- en vrijetijdslocaties aan de Engelse zuidkust.
Het scherm staat in het openlucht outletcentrum aan het water, in de directe omgeving van retailers als Nike, Boots, Le Creuset en Swarovski. Op basis van ROUTE-meetgegevens genereert het scherm circa 290.000 contacten per 2 weken.
Lancering in kerstperiode
Het DOOH-scherm ging live op 15 december met de kerstcampagne van de Royal Navy voor 2025, Silent Night: On the Frontline. De campagne combineert nagespeelde scènes met operationele beelden van HMS Diamond tijdens een missie in de Rode Zee in 2023.
Gunwharf Quays geldt als een aantrekkelijke omgeving voor adverteerders tijdens de drukke retailperiode, met extra bezoekers rond last-minute kerstinkopen, Boxing Day en de uitverkoop in januari.
Recordresultaten voor winkelgebied
Het winkelcentrum rapporteerde recordomzetten en bezoekersaantallen in 2024, gevolgd door 3 opeenvolgende recordkwartalen in 2025. Het aantal bezoekers zal naar verwachting boven de 8 miljoen uitkomen, wat wijst op opnieuw een recordjaar.
Met de toevoeging van Portsmouth omvat het zuidkustportfolio van Ocean Outdoor nu ook Southampton en Bournemouth. Samen vormen deze locaties een netwerk van commerciële, retail- en culturele hotspots.
Ocean Outdoor beheert namens Landsec ook Piccadilly Lights in Londen, een contract dat eerder dit jaar werd verlengd.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ABN Amro: Buitenreclame komt tot bloei in digitale tijdperk
[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & Concept)
Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home
Kees Wilbrink: Don’t forget to prime your campaign!
GB Snowsport kiest Ocean Outdoor als outdoorpartner
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert