Ocean Outdoor krijgt DOOH-contract bij Gunwharf Quays

Ocean Outdoor is aangesteld om een nieuw premium digital out-of-home-scherm te exploiteren bij Gunwharf Quays in Portsmouth. Met het contract breidt het mediabedrijf zijn aanwezigheid uit op belangrijke retail- en vrijetijdslocaties aan de Engelse zuidkust.

Het scherm staat in het openlucht outletcentrum aan het water, in de directe omgeving van retailers als Nike, Boots, Le Creuset en Swarovski. Op basis van ROUTE-meetgegevens genereert het scherm circa 290.000 contacten per 2 weken.

Lancering in kerstperiode

Het DOOH-scherm ging live op 15 december met de kerstcampagne van de Royal Navy voor 2025, Silent Night: On the Frontline. De campagne combineert nagespeelde scènes met operationele beelden van HMS Diamond tijdens een missie in de Rode Zee in 2023.

Gunwharf Quays geldt als een aantrekkelijke omgeving voor adverteerders tijdens de drukke retailperiode, met extra bezoekers rond last-minute kerstinkopen, Boxing Day en de uitverkoop in januari.

Recordresultaten voor winkelgebied

Het winkelcentrum rapporteerde recordomzetten en bezoekersaantallen in 2024, gevolgd door 3 opeenvolgende recordkwartalen in 2025. Het aantal bezoekers zal naar verwachting boven de 8 miljoen uitkomen, wat wijst op opnieuw een recordjaar.

Met de toevoeging van Portsmouth omvat het zuidkustportfolio van Ocean Outdoor nu ook Southampton en Bournemouth. Samen vormen deze locaties een netwerk van commerciële, retail- en culturele hotspots.

Ocean Outdoor beheert namens Landsec ook Piccadilly Lights in Londen, een contract dat eerder dit jaar werd verlengd.

www.oceanoutdoor.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ABN Amro: Buitenreclame komt tot bloei in digitale tijdperk

18-12-2025 | 11:09:00
ABN Amro heeft in zijn sectoranalyse gesteld dat digitale buitenreclame een opmerkelijke opmars meemaakt. Schermen duiken op in winkelcentra, bushokjes en treinstations

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & Concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & Concept) - Marketing

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.

Kees Wilbrink: Don’t forget to prime your campaign!

13-11-2025 | 15:12:57
Deze zomer was Ocean partner van Sail Amsterdam. Zelf ben ik groot fan van dit event, ik was die week dan ook nauwelijks van mijn bootje af te slaan!

GB Snowsport kiest Ocean Outdoor als outdoorpartner

03-11-2025 | 12:24:04
In een overeenkomst van 1 jaar worden hoogtepunten van Britse topatleten in skiën en snowboarden getoond op het netwerk van Ocean in Groot-Brittannië.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.