NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

NS heeft een korting geïntroduceerd voor jongeren van 12 tot en met 17 jaar. Met het abonnement Gratis NS Flex Dal Voordeel reizen zij in de daluren en in het weekend met 40 procent korting. De jaarlijkse abonnementskosten van €71,40 worden door NS betaald.

Met deze stap richt NS zich op een herkenbaar patroon binnen gezinnen: ouders die hun tienerkinderen veelvuldig brengen en halen. Uit mobiliteits- en gezinsonderzoeken blijkt dat ouders van jongeren in deze leeftijdsgroep een groot deel van hun autokilometers maken voor dit zogenoemde taxi-vervoer.

NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten en jongeren stimuleren om zelf met het openbaar vervoer te reizen.

Zelfstandig reizen zonder abonnementskosten

Met Gratis NS Flex Dal Voordeel kunnen jongeren zonder vaste kosten gebruikmaken van de korting. Naast 40 procent korting in de daluren en in het weekend ontvangen zij ook 20 procent extra korting op de NS PrijsTijd Deal, het vroegboekkaartje van NS.

NS wil met het aanbod reizen per trein betaalbaar en toegankelijk maken voor jongeren die steeds zelfstandiger worden, maar nog geen eigen vervoer hebben.

Ikbengeentaxi.nl als centraal campagne-element

In de campagne staat de URL ikbengeentaxi.nl centraal. De boodschap speelt in op het gevoel van ouders die regelmatig optreden als chauffeur. Vraagt een kind via de chat om gebracht te worden, dan is het antwoord eenvoudig: ikbengeentaxi.nl. Via de URL worden jongeren direct doorgestuurd naar de NS Reisplanner, waar zij zien hoe zij met de trein naar hun bestemming kunnen reizen.

Trein als alternatief voor de auto

De campagne richt zich zowel op ouders als jongeren en laat zien dat de trein een logisch en betaalbaar alternatief is voor de auto. Het doel is om het gebruik van het openbaar vervoer onder jongeren te vergroten en zelfstandige mobiliteit te bevorderen.

www.tbwa.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.