
NRC lanceert campagne over houvast in een wereld vol ruis
NRC is gestart met een campagne die inspeelt op de effecten van de overvloed aan nieuws en desinformatie. In de campagnefilm, ontwikkeld met We Agency, worden mensen geconfronteerd met een stroom van snelle, oppervlakkige fragmenten. Hun reacties laten zien hoe overweldigend dit kan zijn en vormen de basis voor de boodschap: NRC biedt grip op wat er écht toe doet.
De nieuwsvoorziening is vandaag de dag groter en sneller dan ooit, met veel halve waarheden en ongeverifieerde berichten. Daardoor verliezen mensen overzicht en vertrouwen, wat leidt tot een groeiende groep die het nieuws mijdt.
Grip houden op wat telt
Patricia Veldhuis, hoofdredacteur van NRC: "Steeds meer mensen mijden het nieuws. Niet omdat ze niets willen weten, maar omdat de stroom aan nieuws zo overweldigend is. Dit is een groot probleem en ik zie het als onze journalistieke missie om mensen betrokken te houden, zodat ze niet verdwalen in de informatiestroom, maar grip krijgen op de dingen die ertoe doen."
In plaats van snelle en oppervlakkige nieuwsvoorziening benadrukt NRC feiten, nuance en diepgang. Artikelen worden vanuit meerdere perspectieven belicht, met een duidelijke scheiding tussen feiten en meningen. Daarmee wil NRC houvast bieden in een wereld vol ruis en desinformatie.
Campagne op meerdere kanalen
De campagnefilm is sinds 2 september te zien op televisie en online, en te horen op de radio. Daarmee zet NRC zijn journalistieke waarden centraal in een tijd waarin betrouwbare informatie steeds belangrijker wordt.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] NRC zoekt een Freelance Architecture Journalist
NDP Nieuwsmedia: AI Code Europese Commissie schiet tekort
NRC-artikelen beschikbaar voor regionale lezers
[Vacatures] NRC zoekt een Data Scientist - Product
[Vacatures] NRC zoekt een Nieuwe Freelance Nieuwsredacteuren
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers