
NOSUCH Total Brand Agency en XYZ slaan handen ineen
Inmiddels hebben beide bureaus elkaar gevonden en is XYZ Creative Agency verhuisd naar de Schiehavenkade in Rotterdam
Eind 2024 vond een kennismaking plaats die voor beide partijen een prachtig vervolg heeft gekregen: XYZ Creative Agency, een Rotterdams sociaal maatschappelijk geëngageerd creatief bureau en NOSUCH, één van de grotere commerciële bureaus uit de regio Rotterdam, met een focus op B2B slaan de handen ineen.
Hoe matcht dat?
Teus Baars, eigenaar en oprichter van NOSUCH is daar duidelijk in: “NOSUCH is opgericht vanuit een onderscheidende gedachte: niet zoals die andere (grote) bureaus. Niet zo hiërarchisch, niet zo zakelijk, altijd creatief en met de klant voorop. Dit leidde snel tot succes, maar succes en groei brengt ook verplichtingen en verantwoordelijkheden in commerciële zin. Je moet door. Stilstand is achteruitgang. Dat is ons al 24 jaar heel goed gelukt. Maar de echte purpose, de échte drive om anders te zijn, verdween -voor mijn gevoel- soms iets te vaak naar de achtergrond”.
Een inspirerende ervaring die een firestarter is gebleken
“De kennismaking met Diederik en XYZ was feitelijk een kennismaking met NOSUCH uit vroeger tijden. Een inspirerende ervaring die een firestarter is gebleken in mijn denken”.
Diederik Hoffland: “XYZ bestaat al een aantal jaren en het creatieve wordt gezien! Maar om door te groeien, op persoonlijk en zakelijk vlak, was een volgende stap nodig. Na jaren ondernemen weet ik inmiddels waar ik goed, maar ook zeker waar ik niet goed in ben. Vanaf het eerste gesprek met Teus voelde ik een erg fijne klik en kreeg ik weer alle vertrouwen om onszelf te ontwikkelen. Wij kunnen ons richten op de zaken waar we goed in zijn en XYZ kan door deze stap haar klanten nog beter bedienen”.
Inmiddels hebben beide bureaus elkaar gevonden en is XYZ Creative Agency verhuisd naar de Schiehavenkade in Rotterdam.
Diederik: “Het is fijn om een groter team van specialisten om je heen te hebben. Creatief, Online, maar ook op het gebied van projectmanagement. Daarnaast pakt de NOSUCH-organisatie alle HR en administratie gerelateerde zaken van ons over. De creatieven van XYZ kunnen zich nu dus echt focussen op het creatieve werk. Want om je doelgroepen te blijven bereiken en continu te verrassen, moet je de verdieping opzoeken en steeds net even iets anders doen dan de rest.”
Succes vraagt om creativiteit door het gehele proces
Teus Baars van NOSUCH onderschrijft dit. “Succes vraagt om creativiteit door het gehele proces. Van strategie tot in de productie. Daar ligt onze kracht. XYZ voegt daar met hun creatief/sociaal maatschappelijke propositie echt iets aan toe. Ik word heel blij van hun kleurrijke pallet. Het is ook voor ons team heel inspirerend om met de mensen van XYZ samen te werken.
Wat mij betreft laten we de komende maanden nog veel van ons horen. We zitten in ons 25ste jaar, maar zijn -net als de markt- volop in beweging. Het zwaartepunt is de afgelopen jaren meer en meer verlegd naar online marketing en activatie. Uiteraard zijn design en communicatie daarbij nog steeds de basis, maar tastbaar resultaat is een belangrijke ‘deliverable’ geworden. Dat maakt het gesprek met onze klanten in feite makkelijker, want uiteindelijk kun je nog zulke leuke dingen bedenken; een duurzame relatie valt of staat met het resultaat dat je samen bereikt”.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook: