NOISE maakt vervolgcampagne Statiemonnie!

NOISE Amsterdam heeft de vervolgcampagne Statiemonnie! Keep bringing it back! van Statiegeld Nederland ontwikkeld. Drie nieuwe TVC's, radio en veel creatieve content voor social zijn de komende periode via de verschillende kanalen te zien.

NOISE startte vorig jaar met de Statiemonnie-campagne, om ervoor te zorgen dat nog meer statiegeldverpakkingen worden ingeleverd. De campagne kreeg volgens het bureau veel positieve feedback, ook het aantal ingeleverde statiegeldverpakkingen neemt gestaag toe, zo zeggen de makers.
En dus wordt de campagne in 2025 voortgezet. Met de uitrol van nieuwe boodschappen, meer native content voor de jonge doelgroep op platformen zoals TikTok, Snapchat, Youtube shorts en samenwerkingen met diverse content creators. Er zal aandacht uitgaan naar veel verschillende belemmeringen en motivaties; van de waarde van statiegeld tot het in beeld brengen van het gehele recycleproces.

Donnie blijft een centrale rol spelen

Donnie, het gezicht van Statiemonnie! blijft een centrale rol spelen spelen in de campagne. In drie nieuwe commercials zien we Donnie in verschillende gedaantes: als Boswachter, die Nederland bedankt voor het inleveren van statiegeldverpakkingen; als Dandy Donnie, die zich absoluut niet te goed voelt om een blikkie van de straat te rapen; als Kettingzaagkunstenaar, die ons vertelt om altijd het statiegeldlogo te checken.


Met de campagne wil Statiegeld Nederland ervoor zorgen dat het inleveren van statiegeldverpakkingen de nieuwe sociale norm wordt. Zo kan van elk flesje en blikje een nieuw exemplaar worden gemaakt, terwijl tegelijkertijd zwerfafval wordt voorkomen.

Gerichte aandacht voor jongeren

De komende maanden wordt op social media specifieke content gericht op jongeren die inspeelt op de belemmeringen die zij ervaren om statiegeldverpakkingen in te leveren. 
De campagne is ontwikkeld door NOISE Amsterdam in opdracht van Statiegeld Nederland, de tv-commercials zijn ontwikkeld in samenwerking met Better Call Sol.

Cogonez aan de slag voor Biota Nutri

04-07-2025 | 12:31:00
Biota Nutri heeft communicatiebureau Cogonez geselecteerd als strategisch partner.

Ik rookte nog weleens een jointje

04-07-2025 | 08:55:23
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.