
NOISE maakt vervolgcampagne Statiemonnie!
NOISE Amsterdam heeft de vervolgcampagne Statiemonnie! Keep bringing it back! van Statiegeld Nederland ontwikkeld. Drie nieuwe TVC's, radio en veel creatieve content voor social zijn de komende periode via de verschillende kanalen te zien.
NOISE startte vorig jaar met de Statiemonnie-campagne, om ervoor te zorgen dat nog meer statiegeldverpakkingen worden ingeleverd. De campagne kreeg volgens het bureau veel positieve feedback, ook het aantal ingeleverde statiegeldverpakkingen neemt gestaag toe, zo zeggen de makers.
En dus wordt de campagne in 2025 voortgezet. Met de uitrol van nieuwe boodschappen, meer native content voor de jonge doelgroep op platformen zoals TikTok, Snapchat, Youtube shorts en samenwerkingen met diverse content creators. Er zal aandacht uitgaan naar veel verschillende belemmeringen en motivaties; van de waarde van statiegeld tot het in beeld brengen van het gehele recycleproces.
Donnie blijft een centrale rol spelen
Donnie, het gezicht van Statiemonnie! blijft een centrale rol spelen spelen in de campagne. In drie nieuwe commercials zien we Donnie in verschillende gedaantes: als Boswachter, die Nederland bedankt voor het inleveren van statiegeldverpakkingen; als Dandy Donnie, die zich absoluut niet te goed voelt om een blikkie van de straat te rapen; als Kettingzaagkunstenaar, die ons vertelt om altijd het statiegeldlogo te checken.
Met de campagne wil Statiegeld Nederland ervoor zorgen dat het inleveren van statiegeldverpakkingen de nieuwe sociale norm wordt. Zo kan van elk flesje en blikje een nieuw exemplaar worden gemaakt, terwijl tegelijkertijd zwerfafval wordt voorkomen.
Gerichte aandacht voor jongeren
De komende maanden wordt op social media specifieke content gericht op jongeren die inspeelt op de belemmeringen die zij ervaren om statiegeldverpakkingen in te leveren.
De campagne is ontwikkeld door NOISE Amsterdam in opdracht van Statiegeld Nederland, de tv-commercials zijn ontwikkeld in samenwerking met Better Call Sol.
Grassa kiest Cogonez als strategisch communicatiepartner
Lara Sari uitgeroepen tot Rotterdam Creative Talent 2025
Tigerduck Agency verbindt doelgroepen op basis van mindset
Pim van Helten: Wij mixen AI en creativiteit live on stage
ADNIGHT groeit verder met partners en programma’s
Gepubliceerd door: Laura Heerlien