
Nobears Group neemt Muntz over
Reclame- en technologiebureau Muntz uit Amersfoort is overgenomen door Nobears Group. Ook Muntz-spinoff Brandlead, een bedrijf dat softwareoplossingen levert voor geautomatiseerde & gepersonaliseerde lokale branding, shops en advertenties, is overgenomen door Nobears Group.
Door deze overname groeit Nobears met bijna 40 collega’s, waarnee het bedrijf voortaan uit ruim 125 medewerkers bestaat. Nobears is actief in de disciplines merk- en digitale strategie, brand- en digital design, development en marketing.
De huidige partners van Muntz blijven aan en worden partner in Nobears Group. Muntz blijft actief vanuit Amersfoort en zal in de loop van 2024 zijn merknaam wijzigen naar Nobears.
Muntz bestaat sinds 1991 en was een onafhankelijke reclame- en technologiebureau. Het bureau werkt voor A-merken en ambitieuze mkb-bedrijven als Remia, Technische Unie, Remeha, Abus, franchise formule Bakkerij ‘t Stoepje, Bo-Camp, De Binnenhuisadviseurs en Cotap vloeren.
Muntz creëert en realiseert diverse offline en online projecten, zoals merkpositioneringen, campagnes, webshops en dealerportals. Begin 2021 is de spin-off Brandlead ontstaan uit een decennialange ervaring in retailactivatie.
Marketeers van merken en formules kunnen met Brandlead snel en eenvoudig gepersonaliseerde online middelen creëren voor aangesloten dealers. Klanten van Brandlead zijn onder andere EK-retail, Luxaflex, Ambiant vloeren, Fleurop en vele anderen.
Dick Nieuwenhuis, voormalig Managing Partner en Retail Strategist van Muntz alsmede partner van Nobears: “We hebben sinds de oprichting van Muntz in 1991 altijd ons eigen verhaal gecreëerd. Zo is ooit bewust gekozen voor het samensmelten van een reclamebureau en online bureau in één. Een keuze die niet voor de hand ligt, omdat dit vaak gescheiden disciplines zijn. Het heeft ons veel gebracht.”
Herman Korstanje, (voormalig) Managing Partner van Muntz: “We helpen bedrijven als totaalregisseur met merkbouw, maar doen tegelijkertijd veel met complexe, online technologie. Vanuit een geïntegreerde aanpak, die we Creative Connected Communication noemen, bouwen we merken dus in de breedste zin van het woord. Rogier Gilkes (Muntz): Dat kan alleen met een geweldig multidisciplinair team, waar we heel trots op zijn!”
Chris van Luik, Managing Director en voormalig mede-eigenaar van Brandlead: “De klik met Nobears was er direct door een gemeenschappelijk gevoel van drive en ondernemerschap. We omarmen de Nobears-visie op customer experience en kunnen met onze specialisaties en ervaring deze propositie versterken.
Niek van Twillert, Managing Director en (voormalig) mede-eigenaar van Brandlead: “Het is voor Muntz en Brandlead tijd om een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan ons verhaal en we zijn heel blij dat we toetreden tot de NOBEARS Group om samen verder te bouwen.”
Dustin Karelse, CEO en oprichter/mede-eigenaar van Nobears Group: “In de zomer van 2022 heeft Nobears investeringsmaatschappij Synergia Capital Partners aangesloten. Hiermee geven we de ambitie van het bedrijf - een toonaangevende bedrijvengroep creëren op het gebied van customer experience - nog meer vorm.
Begin 2023 heeft dit geresulteerd in de toevoeging van Pitcher in 's-Hertogenbosch en nu, met trots, ook Muntz en Brandlead in Amersfoort. Nobears vertaalt merkbeloftes in de allerbeste digitale klantbeleving. Met Muntz bewegen we qua expertise meer naar de voorkant, namelijk de start van merkstrategie en design. Ook boosten we onze capaciteit op het gebied van campagnecreatie.
Op digitaal vlak breiden we daarnaast ons e-commerce- en datateam verder uit. Dit past erg goed bij de vele maatwerkapplicaties die wij als bedrijf realiseren. Met deze stap hebben we in aantal specialisten en disciplines de schaalgrootte om de customer experience van onze klanten nog beter vorm te geven. Muntz, de medewerkers en het klantportfolio passen perfect bij onze visie en ambities. Niet alleen qua cultuur en processen, maar ook qua drive om merken creatief en technologisch te laten winnen.”
Nobears heeft als streven om op haar eigen tempo meer bureaus aan te sluiten die samen een collectief vormen tot de beste bureaugroep op het gebied van digitale en creatieve CX-oplossingen.
Gepubliceerd door: David de Jong