Nieuwe creatieve leiding voor Joe Public Belgium

Pieter Staes en Manuel Ostyn verlaten Joe Public Belgium. Het creatief bureau van Springbok Group in België, start hierdoor een nieuw hoofdstuk. Het roer wordt overgenomen door Antoine Houtsma en Marcel Hartog. Onder hun internationale creatieve leiding zullen ze het Joe Public DNA in België verder versterken.

Marcel Hartog is één van de meest bekroonde Nederlandse creatieven

Antoine Houtsma is medeoprichter van Joe Public Nederland en Joe Public Belgium. Marcel Hartog is één van de meest bekroonde Nederlandse creatieven met meer dan 170 awards op zijn naam. Houtsma en Hartog gaan als ECD’s nauw samenwerken met creative directors Alexander Cha’ban en Kevin Put. 

De overdracht volgt op het vertrek van Pieter Staes en Manuel Ostyn, die de laatste drie jaar een belangrijke rol hebben gespeeld in de groei en positionering van Joe Public in België.
Antoine Houtsma: “Ik wil Pieter en Manuel bedanken dat ze Joe Public ook in België op de kaart hebben gezet, met onder meer het schitterende resultaat van een Gouden Effie voor VTM GO en 6 BOA awards. We bouwen verder op wat we met hen hebben neergezet, met de ambitie om net als in Nederland en Zuid-Afrika van Joe Public een topbureau te maken in België.”

Joris Joosten, Head of Joe Public Belgium: “Het Joe Public-dna is bijzonder voor België. Centraal in onze aanpak blijft onze transparante menukaart met vaste prijzen voor merkstrategie en creatieve campagnes. Die worden ontwikkeld met een no-nonsense aanpak van korte opleveringstermijnen, heldere prijzen én focus op effectiviteit.”

www.joepublic.be

8 AI-use cases in marketing die je morgen kunt inzetten

17-12-2025 | 15:36:00
In een presentatie op BAM Marketing Congress x Fightclub schetst Dennis De Cat 8 praktische AI-use cases die volgens hem direct inzetbaar zijn.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.